Noticia publicada a la web el 02/13/2024 12:53:10 PM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !
L’Ajuntament de Blanes expressa el seu condol per la mort en acte de servei de dos agents de la Guàrdia Civil a Barbate
Aquest migdia s’ha mantingut un minut de silenci en solidaritat amb les famílies afectades, congregant en especial una gran presència d’agents de diferents cossos de seguretat
Com no podia ser d’una altra manera, l’Ajuntament de Blanes ha expressat avui dimarts el seu condol pels dos agents de la Guàrdia Civil que el passat divendres van morir en acte de servei a la localitat de Barbate. Una narcollanxa va envestir l’embarcació on viatjaven quatre agents de la benemèrita quan estaven treballant contra el narcotràfic.
A conseqüència de l’acció dels delinqüents dos agents van morir, mentre que un tercer es troba actualment en estat de coma, i un quart va resultar ferit lleu. Per fer palesa la solidaritat del consistori blanenc, ahir dilluns l’alcalde va convocar un minut de silenci que s’ha mantingut avui a les 12 del migdia al Passeig de Dintre, davant l’edifici consistorial.
L'alcalde de Blanes, Jordi Hernández, parlant amb el cap de la Policia Local,
Javier Jarillo, poc abans de començar la concentració Amb aquesta acció, l’Ajuntament de Blanes ha volgut mostrar la seva solidaritat envers les famílies afectades per aquesta dolorosa pèrdua, així com als membres de la Guàrdia Civil que estan ferits. L’alcalde, Jordi Hernández, ha remarcat que en moments com aquest és important unir-se com a societat per donar suport i reconeixement als qui dediquen la seva vida a preservar la seguretat i la justícia.
En aquest sentit, la concentració silenciosa d’avui al migdia l’han encapçalat l’alcalde de Blanes acompanyat de regidors i regidores de l’Ajuntament; el cap de la Policia Local de Blanes, Francisco Javier Jarillo; el cap de la Comissaria de la Policia Nacional de Lloret de Mar, Miguel Pedro García; el caporal primer comandant del destacament de la Guàrdia Civil de Lloret de Mar que opera a Blanes, Juan Moreno Ferrera; el cap de Protecció Civil, Josep Lluís Pouy; i el cap de torn de l’ABP dels Mossos d’Esquadra a la Selva Litoral.
També han participat una nodrida representació d’agents i oficials de les diferents forces de seguretat i emergència que operen a la zona; treballadores i treballadors de l’Ajuntament; així com també ciutadans i ciutadanes que s’han afegit a l’intens minut de silenci solidari.
D’altra banda el batlle, qui també es responsable polític directe tant de la Policia Local com de Protecció Civil, ha fet seves les paraules que ha fet públiques la Federació de Municipis de Catalunya amb motiu del luctuós succés: “Cal remarcar la importància cabdal que desenvolupen les forces de seguretat per garantir el benestar de tota la ciutadania. Els membres de tots els cossos assumeixen amb professionalitat i vocació una responsabilitat que, sovint, la mateixa ciutadania no sap reconèixer-los. És sobretot en moments com aquests que cal recordar-ho i agrair-los la seva tasca”