Escut Ajuntament de Blanes Ajuntament de Blanes

Idiomes

www.blanes.cat

‘Tornar a viure’, ‘Una Vida de records’ i ‘Et deixo’ guanyadors del I Concurs de Curts amb Mòbil del I Blanes Costa Brava International Film Festival


Camí de tornada


Menú principal



Noticia publicada a la web el 05/21/2024 07:58:54 AM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !

‘Tornar a viure’, ‘Una Vida de records’ i ‘Et deixo’ guanyadors del I Concurs de Curts amb Mòbil del I Blanes Costa Brava International Film Festival

Corresponen respectivament a les categories Júnior per a participants de fins a 13 anys, Juvenil de 14 a 18 anys, i Adults per a majors de 18 anysCorresponen respectivament a les categories Júnior per a participants de fins a 13 anys, i Adults per a majors de 18 anys

Coincidint amb la darrera jornada del I Blanes Costa Brava International Film Festival (BCBIFF) del passat dissabte, també es va viure una de les activitats amb vida pròpia inclosa al cicle cinematogràfic. Es tractava de la primera edició del Concurs de Curtmetratges fets amb mòbil, amb el repte afegit que es realitzés en un termini màxim de 48 hores.



Fotografia de grup amb els guanyadors i guanyadores,
acompanyats de l'alcalde i el regidor de Cultura
En aquesta primera edició el palmarès l’han encapçalat curtmetratges de tota mena, amb l’humor i la nostàlgia com a temes principals de la trama narrativa en la majoria dels caos. Dissabte al matí, la intensa jornada que havia de culminar amb la Gala de Cloenda es va encetar amb la proclamació pública del veredicte i l’entrega de premis del Concurs de Curtmetratges.




L’alcalde, Jordi Hernández, i el regidor de Cultura i director del BCBIFF, Jordi Calvet, van encapçalar l’acte acollit a la Sala de Plens Maria Dolors Oms que aquestes dies tenia un aspecte més cinematogràfic que mai, lluint els cartells oficials del festival. El concurs de curtmetratges ha comptat en aquesta primera edició amb tres categories: Júnior, per a nois i noies de fins a 13 anys d’edat; Juvenil, per a joves de 14 a 18 anys; i Adults, a partir dels 18 anys.

‘Tornar a Viure’ i ‘Et deixo’ guanyen el primer premi en Júnior i Adults

Al concurs s’hi van inscriure 12 equips de producció, dels quals 10 van presentar finalment un treball a competició. De les tres categories, la d’Adults ha comptat amb una major participació, amb cinc curtmetratges; en Júniors n’hi ha hagut 4, i en Juvenil s’ha presentat un únic treball. Han actuat com a jurat el cineasta blanenc Jaume Pujadas i el realitzador de televisió banyolí David Mir.



Projecció dels curtmetratges previ al lliurament de premis
Abans del lliurament de premis, el públic convocat dissabte al matí a la Sala de Plens va poder veure cadascun dels 10 treballs presentats a concurs, passant tot seguit a l’objectiu central de l’acte. En la categoria Júnior (fins a 13 anys) el primer premi ha estat per l’equip ‘Wearedjbl’ encapçalat per Biel Malaver Ruiz, amb el curtmetratge ‘Tornar a Viure’; el segon per a ‘El Tesoro’, de l’equip Sister’s Power representat per Marina Mas; i el tercer premi per l’obra ‘The Bomboclat’, encapçalat per Guillem Chicharro.




De dalt a baix: 1er Premi Categoria Júnior
i 1er Premi Categoria Juvenil
En la categoria Juvenil (14-18 anys) es va atorgar el simbòlic primer premi a l’únic participant al considerar que es tractava d’una impecable realització: ‘Una vida de records’, de l’equip Alome, amb Alba Juanas. Per la seva banda, en la categoria d’Adults (més de 18 anys) el primer premi l’ha guanyat un curtmetratge en clau d’humor, però amb missatge alliçonador al seu rerefons: ‘Et deixo’, de l’equip La Guerrilla de Blanes encapçalat per Frederic Salvà. El segon premi ha estat per l’obra ‘Estels’, de l’equip Carquinyoli que encapçala Justo Sáenz; i finalment el tercer l’ha guanyat ‘El Portal’, de l’equip homònim encapçalat per Ana Ruz.



Primer Premi Categoria Adults
En totes tres categories el primer premi estava guardonat amb un val per a tots els espectacles professionals del Teatre de la Costa Brava Sud; el segon amb un àpat gentilesa del Restaurant Es Blanc; i el tercer amb material d’art gràfic en les categories Júnior i Juvenil, mentre que en la d’adults consistia en una caixa de cava.
D’altra banda, els premiats van rebre un trofeu amb la seva classificació, i als autors dels tres treballs que no van classificar-se se’ls va lliurar el mateix trofeu agraint la seva participació al concurs. En Adults el curtmetratge ‘Buscando a Zoe’, de l’equip Kuala Lumpur, i l’acurada composició visual i poètica de Javier Capitán ‘Vull Ser’. Per la seva banda en Júnior tampoc va ser premiada ‘Un hechizo al segundo intento’, la divertida història al voltant d’un gos presentada per Arnaugameplay.



La tradicional fotografia de família va posar punt i final al concurs, que tindrà la seva continuïtat a través de dues futures accions. D’una banda, TV La Selva té previst emetre properament tots els curtmetratges participants i guanyadors, i de l’altra es farà una projecció en un acte públic pendent de programar.



Data de realització: | Data de la darrera actualització: 05/21/2024


© Ajuntament de Blanes | Protecció de dades | Avís Legal | Política de cookies

Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes Telèfon: 972 379 300 | Informació

Inici de la pàgina

© Ajuntament de Blanes | Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes | Telèfon: 972 379 300