Escut Ajuntament de Blanes Ajuntament de Blanes

Idiomes

www.blanes.cat

Es presenta ‘Blanes Talent Fest’, una nova iniciativa cultural per a artistes professionals i entitats de Blanes


Camí de tornada


Menú principal



Noticia publicada a la web el 08/27/2024 11:33:35 AM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !

Es presenta ‘Blanes Talent Fest’, una nova iniciativa cultural per a artistes professionals i entitats de Blanes

Del 12 de setembre al 5 d’octubre el Teatre de Blanes i altres escenaris acolliran 13 espectacles i activitats culturals de cinema, música, dansa, teatre i literatura

Aquest matí s’ha presentat en roda de premsa una nova iniciativa cultural innovadora a la ciutat on comença la Costa Brava: ‘Blanes Talent Fest’. El festival es desenvoluparà al llarg de tres setmanes: del 12 de setembre al 5 d’octubre, i el seu objectiu és oferir una plataforma per a artistes professionals de Blanes en diverses disciplines: cinema, música, dansa, teatre, teatre musical i literatura, presentant nous treballs.



L'alcalde de Blanes, Jordi Hernández, amb el regidor de Cultura, Jordi Calvet,
amb alguns i algunes de les artistes i entitats que participaran al BTF
La presentació l’han encapçalat l’alcalde de Blanes, Jordi Hernández, acompanyat del tinent d’alcalde de Cultura, Jordi Calvet, així com una representació dels i les artistes que protagonitzaran a partir del 12 de setembre els diferents espectacles i activitats incloses al ‘Blanes Talent Fest’. Després dels èxits obtinguts l’octubre del 2023 amb el ‘Blanes Urban Fest’ i el maig d’aquest 2024 amb el ‘Blanes International Film Festival’, s’ha incorporat aquesta nova proposta.

Promoció de la diversitat artística i cultural de Blanes

L’alcalde de Blanes, Jordi Hernández, ha remarcat: “Aquesta nova proposta està en la mateixa línia de crear esdeveniments culturals d’alt nivell que serveixin per promocionar la ciutat, el turisme cultural, i que actuïn com a revulsiu cultural de Blanes”. En aquest sentit, també ha explicar que en el context actual, on la promoció de la cultura local és fonamental pel desenvolupament i la cohesió social de les comunitats, ‘Blanes Talent Fest’ es presenta com una oportunitat única per a potenciar el teixit artístic de la ciutat.



Jordi Calvet i Jordi Hernández durant la roda de premsa de presentació
La rellevància d’aquest esdeveniment rau en la seva capacitat per a connectar els artistes locals amb el seu públic, fomentant així un sentiment d’identitat cultural compartida. També es busca crear un impacte positiu en la vida cultural i social del municipi, dotant de coherència i connectivitat les diferents activitats culturals que es promouen i organitzen des del Departament de Cultura de l’Ajuntament. Una cohesió que permet oferir una visió integral de la riquesa artística de Blanes, facilitant la seva difusió i augmentant el seu impacte en la comunitat.

Per la seva banda, el tinent d’alcalde de Cultura, Jordi Calvet, ha explicat: ”La denominació d’aquesta nova proposta, ‘Blanes Talent Fest’, s’ha triat amb la intenció de crear una marca cultural potent, així com per posar en valor el talent de casa”. Calvet ha destacat que l’objectiu és que es reconegui i es relacioni instantàniament amb les dues primeres experiències impulsades pel govern local: ‘Blanes Urban Fest’ i ‘Blanes International Film Festival’. D’altra banda, l’ús del terme ‘fest’, que també es pot interpretar com ‘festa’, amplia la seva percepció.



El festival s’ha concebut com un aparador per a mostrar el talent -tant l’emergent com el consolidat- de Blanes, oferint una plataforma per a la presentació de treballs nous i innovadors. Una aposta per la creativitat local que no tan sols beneficia als i les artistes. També enriqueix alhora el teixit cultural de la ciutat, fomentant la creació i desenvolupament artístic. Igualment, busca ser un punt de trobada i intercanvi entre els artistes i el públic, la creació de vincles emocionals entre els creadors i la comunitat que reforci el sentiment de pertinença i orgull local.

13 propostes culturals del 12 de setembre al 5 d’octubre

Una altra raó que ha impulsat la creació del ‘Blanes Talent Fest’ ha estat reforçar i posar en valor el paper fonamental que juguen els i les artistes locals per reforçar la identitat cultural de la ciutat. Per això, durant les tres setmanes que s’allargarà, les 13 propostes que configuren el programa d’activitats s’allotjaran principalment al Teatre de Blanes, però també en d’altres espais del municipi.



A la segona part de la roda de premsa els representants dels espectacles i
activitats assistents a l'acte han fet cinc cèntims del seu contingut
Del total de 13 propostes, 11 són professionals i la resta a càrrec d’entitats locals, que s’han triat perquè representin aquest àmbit al ‘Blanes Talent Fest’. Per a la primera edició s’han escollit NABAC i Agrupació Artística Aragonesa. La intenció és que cada any es presentin noves propostes vinculades amb l’objectiu del festival.


PROGRAMA BLANES TALENT FEST
12 - Dijous
13 - Divendres
14 - Dissabte
15 - Diumenge
TEATRE
Cinema Documental:
"Benvingut, Camarada", de Cristina Fernández i Jaume Pujadas
19.00 h
Monòleg:
“Reivindicació de la Sra. Clito Mestres”, amb Maria Sola
20.00 h
Concert:
“Ecos del Tiempo”, amb Lucas Martínez Trio
20.00 h
Concert:
“Phanerozoic”, amb Héctor Floría
20.00 h
20 - Divendres
21 - Dissabte
22 - Diumenge
TEATRE
Concert:
“Llum”, amb
Cat Klezmer Trio

20.00 h
Concert:
“El foc que il·lumina”
Isaac Ulam
20.00 h
ALTRES
LLOCS
Presentació Llibre “Rukundu. El crit de l’Àfrica”
d’Isabel Roma
Casa Saladrigas

18.30 h
‘Festival de Jotas’
Agrupació Artística d’Aragonesos de Blanes i Comarca
Plaça dels Dies Feiners
17.00 h
‘Records per a tu’
NABAC
Plaça dels Dies Feiners

21.00 h
27 - Divendres
28 - Dissabte
29 - Diumenge
TEATRE
Dansa:
“Deziroago”
Esbart Dansaire
Joaquim Ruyra
21.00 h
Teatre Musical:
“Vagó Buit – La 440”, de la Cia. Ponyó: Bru Gallart, Lena Andrés, Dídac Salabert, Roser Gelis i Mariona Mas
20.00 h
ALTRES
LLOCS
Concert
“Moments Lírics”
Natalia Carballido
Casa Saladrigas
20.00 h
Octubre
4 - Divendres
5 - Dissabte
6 - Diumenge
TEATRE
Dansa:
“LP”
amb el ballarí i coreògraf
Arnau Pérez
20.00 h

Propostes Professionals :
    - Cinema: ‘Benvingut, Camarada’: Documental elaborat per Cristina Fernández i Jaume Pujadas sobre la vaga del 70 a l’antiga SAFA, coneguda els darrers anys com Nylstar Blanes, quan un grup de treballadors i treballadores organitzades van aturar i ocupar la fàbrica en protesta per una sanció aplicada a un dels obrers. La projecció es completarà amb una taula rodona posterior on participaran dos dels protagonistes del documental: Maxi Antequera i Jordi Caupena, així com Roser Ametlla –autora d’un assaig sobre les lluites obreres dels anys 70-, Cristina Fernández i Jaume Pujadas. És gratuït amb aforament limitat.
      - Monòleg ‘Reivindicació de la Sra. Clito Mestres’ amb Maria Sola: Representa una actriu abans de sortir a escena per interpretar la tragèdia grega de Clitemnestra, fent un paral·lelisme entre la seva vida i la del personatge. L’obra, escrita per Montserrat Roig, és una peça reivindicativa, en la línia d’alguns muntatges al carrer de l’actriu blanenca. Preu de l’Entrada: 10 €.
        - Concert ‘Ecos del Tiempo’: Lucas Martínez (saxo i composicions), Isabel Membrilla (piano i composicions), Toni Pujol (contrabaix) i César Martínez (Bateria). Aquest concert és un retorn als inicis musicals de l’artista, envoltat de família i amics amb qui va compartir música per primera vegada. Les cançons del disc són una reflexió sobre la màgia de les primeres vegades i busquen crear un espai segur i tranquil, lluny de les presses de la vida quotidiana. Preu de l’Entrada: 10 €.
          - Concert ‘Phanerozoic’ – Hector Floría : És el nou i emocionant projecte musical liderat pel saxofonista blanenc Héctor Floria, que compta amb la col·laboració de la talentosa saxofonista Irene Reig. Aquest concert presenta l’àlbum de debut de Floría, una proposta innovadora que fusiona elements del jazz contemporani amb influències diverses. El quintat, format per músics de renom de l’escena jazzística catalana, ofereix una experiència sonora única que explora noves fronteres musicals. Preu de l’Entrada: 10 €.
            - Concert ‘Llum’ - Cat Klezmer Trio: Xavi Pendon (clarinet i tenora), Xavi Torras (guitarra), Joni Aldunate (contrabaix). Es tracta d’un espectacle íntim i explosiu que recorre algunes de les cançons més representatives de la música Klezmer. Amb una formació típica de l’estil composta per clarinet, guitarra i contrabaix, el trio ofereix un viatge musical fascinant que va més enllà del Klezmer, incorporant sonoritats d’arreu del món com choros brasilers, tangos rioplanteses, sardanes catalanes i lamentacions gitanes. Preu de l’Entrada: 10 €.
              - Presentació Llibre ‘Rukundu. El crit de l’Àfrica’, d’Isabel Roma: L’escriptora catalana natural de Centelles, i fincada a Blanes aquests darrers anys, es caracteritza per escriure obres que exploren temes diversos amb una mirada sensible i una prosa acurada. Entre les seves publicacions destaquen ‘Noms Propis. Antologia de Relats Breus’, presentada a Blanes, així com ‘El crit de l’Àfrica’, una obra de no-ficció amb voluntat literària que reflecteix la seva experiència i visió del continent africà. És gratuït amb aforament limitat.
                - Concert ‘El foc que il·lumina’ – Isaac Ulam: El polifacètic artista blanenc destaca en diversos àmbits creatius. Com a músic i cantautor, ha publicat diversos àlbums com ‘Ratpenat’ (2016) i ‘Murtra’ (2012), on mostra el seu estil únic i personal. La seva música es caracteritza per lletres profundes i melodies que barregen diferents influències. A més de la seva carrera musical, Ulam també s’ha endinsat en el món del cinema amb la seva òpera prima ‘Bronko’, que va obtenir diversos premis a festivals internacionals i va ser nominat als Premis Goya. Com a artista visual, treballa com a pintor i fotògraf, amb obres exposades internacionalment. Preu de l’Entrada: 10 €.
                  - Dansa ‘Deziroago’ – Esbart Joaquim Ruyra: Amb una història de més de 60 anys, l’entitat es dedica a la preservació i promoció de la dansa tradicional catalana, però també ha sabut adaptar als nous temps, incorporant elements de dansa contemporània que l’han fet evolucionar sense perdre les seves arrels. Amb motiu del Blanes Talent Fest presentaran en primícia el seu nou espectacle que barreja els desitjos i els fets: ‘Deziroago’. Preu de l’Entrada: 10 € - 5 € socis.
                    - Teatre Musical: ‘Vagó Buit – La 440’ – Companyia Ponyo: Lena Andrés, Dídac Salabert, Roser Gelis, Bru Gallart i Mariona Mas (qui també té cura de la direcció) donen vida als viatgers que, quan es dirigien en tren a Madrid, queden atrapats en un túnel, oferint-los l’oportunitat d’aturar-se i reflexionar sobre les seves vides. Aquesta obra de creació pròpia combina música en directe i cançons de musicals, convidant a l’espectador a parar i apreciar el present. Els personatges, amb històries i frustracions diverses, troben un moment per connectar i entendre’s millor en aquest temps de pausa inesperada. Preu de l’Entrada: 10 €.
                      - Concert: ‘Moments Lírics’ – Natalia Carballido: La intèrpret del concert és una jove i prometedora soprano blanenca formada al prestigiós Conservatori del Liceu de Barcelona. La seva carrera professional ja compta amb destacades actuacions en escenes d’òperes clàssiques i contemporànies, on ha demostrat la versatilitat del seu registre. Ara, la jove cantant cerca consolidar-se com una de les veus líriques emergents més interessants del panorama musical català. Preu de l’Entrada: 10 €.
                        - Dansa: ‘LP’ – Arnau Pérez de la Fuente: És un destacat ballarí i coreògraf blanenc graduat en interpretació de dansa contemporània pel Conservatori Superior de Dansa de Madrid. ha desenvolupat un llenguatge coreogràfic propi i innovador dins l’escena de la dansa contemporània. La seva carrera professional l’ha portat a actuar en prestigiosos escenaris i a participar en diversos projectes i festivals de dansa. Com a creador emergent, està guanyant reconeixements per la seva visió artística única i la seva capacitat per fusionar diferents estils. Actualment és un dels representants més interessants de la nova generació de ballarins i coreògrafs catalans. Preu de l’Entrada: 10 €.

                        Entitats Locals :
                          - Associació Artística d’Aragonesos de Blanes i Comarca: Aplega persones d’origen aragonès a Blanes i es dedica a la promoció de la cultura i tradicions aragoneses. Participen en diverses activitats culturals, com ara danses tradicionals, música folklòrica i esdeveniments gastronòmics, aportant així un ric teixit cultural a la comunitat de Blanes.
                            - Grup NABAC (Nova Associació Blanenca Art i Cultura): És conegut per les seves actuacions musicals en playback que evoquen records a través de cançons de tots els temps. Sota la direcció de Neus Bovet, els i les intèrprets locals ofereixen espectacles que entretenen i alegren al públic, creant una connexió especial amb melodies que formen part de la memòria col·lectiva de diverses generacions, amanides amb coreografies i un atrezzo que contribueix a donar-li veracitat a les actuacions.






                          Data de realització: | Data de la darrera actualització: 08/27/2024


                          © Ajuntament de Blanes | Protecció de dades | Avís Legal | Política de cookies

                          Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes Telèfon: 972 379 300 | Informació

                          Inici de la pàgina

                          © Ajuntament de Blanes | Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes | Telèfon: 972 379 300