L’Ajuntament de Blanes ha començat aquesta setmana la campanya d’asfaltat amb un cost de prop de 464.000€
S’arranjaran 11.000 m2 a 26 vials d’arreu del municipi, i està previst que finalitzi el proper 20 de desembre
Aquest dijous l’Ajuntament de Blanes, a través del Departament d’Enginyeria, ha encetat la Campanya d’Asfaltat, començant per diversos carrers dels barris de Ca la Guidó i Mas Florit. Es tracta de fer actuacions puntuals per reparar els paviments en diversos trams, fruit d’un acurat estudi a fons per detectar els punts on calen arranjaments de manera més urgent.
Ca la Guidó, dijous al migdia El termini d’execució està previst és de un mes, per la qual cosa s’estima que, si no hi ha endarreriments o imprevistos de darrera hora, la campanya haurà finalitzat el 20 de desembre. La Campanya d’Asfaltat és fruit d’un intens i exhaustiu treball previ de preparació del llistat, donant prioritat a les zones que estan més malmeses.
L'alcalde, Jordi Hernández, i la regidora d'Enginyeria, Rosa Aladern,
veient de primera mà les primeres tasques d'asfaltat que van començar ahir Coincidint amb el primer dia de l’inici dels treballs l’alcalde de Blanes, Jordi Hernández, i la tinenta d’alcalde d’Enginyeria, Rosa Aladern, van apropar-se a la primera de les zones on ja s’ha començat l’arranjament. Tots dos van poder comprovar in situ la mecànica de l’actuació que caldrà fer en totes i cadascuna de les zones on s’ha d’incidir.
Una inversió de prop de 464.000 €
En total, està previst invertir 463.992’14 €, prop de mig milió d’euros, en l’asfaltat d’11.000 m2 de vials distribuïts arreu de la geografia blanenca. Feia més de dos anys que no s’actuava en aquest àmbit, després que l’anterior ocasió va ser la primavera de l’any 2022. Després d’aquesta ambiciosa campanya que es farà durant les properes setmanes, l’equip de govern s’ha proposat continuar fent actuacions periòdiques per mantenir en bon estat les vies urbanes. Un objectiu a llarg termini, que significarà continuar esmerçant inversions econòmiques elevades.
Val a dir que la reparació de paviments en mal estat també inclourà en alguns casos actuar en la supressió de barreres arquitectòniques, millorar alguns accessos i resoldre problemàtiques detectades en diversos carrers. Una d’elles és, per exemple, la supressió del graonet del primer tram del carril-bici del Carrer Vila de Madrid, que es va posar en marxa l’estiu de l’any passat i des de llavors ha provocat la caiguda fortuïta de vianants que no advertien la seva presència.
En aquest sentit, la incidència ja es va tenir en compte a l’hora de fer la segona fase de la urbanització d’aquest vial, quan ja es va fer en un mateix nivell. D’altra banda, una altra actuació en aquest mateix sentit és la que es farà al pas de vianants a la cruïlla entre l’Avinguda d’Europa, el Carrer La Plantera i l’Avinguda Extremadura, on hi ha la seu de MIFAS. A petició de l’entitat, s’hi farà un pas elevat de vianants, ja que les voreres no estan anivellades.
Millora de l’asfaltat i paviment d’un total d’11.000 m2
Són un total de 26 actuacions en diferents avingudes i carrers de Blanes, que s’espera que estiguin enllestides en un mes un cop hagin començat. Els carrers on s’actuarà, aplegats per zones, no s’han ordenat per prioritat quant a la seva gravetat, sinó que respon a la logística que ha calgut apamar per fer una planificació més òptima.
Justament per aquest motiu, la intervenció de la Policia Local de Blanes serà clau per poder coordinar l’elevat nombre de zones on s’ha de treballar a partir del proper mes d’octubre. S’hauran d’encarregar de regular les afectacions i talls de trànsit que comportaran els treballs. Un cop s’enllesteixin, també hauran de tenir cura de repassar i comprovar la senyalització horitzontal que hagi desaparegut.
Les 26 actuacions –tant d’asfaltat com de millora de l’accessibilitat- estan localitzades als següents vials: Ausiàs March, Les Agudes, Mas Florit-Carretera d’Accés Costa Brava, Xirinacs, al tram de l’Avinguda d’Europa entre la Carretera d’Accés Costa Brava i Ses Falques, a l’Avinguda Catalunya (tram Rovira i Virgili-Carretera de Malgrat), Antoni Gaudí-Lluís Companys, La Plantera-Avinguda Catalunya, Avinguda d’Europa (al pas de vianants del CAP-2), Ter, Mediterrani, Lluís Companys-Cristòfol Colom, Passeig de Catalunya-Plaça Països Catalans, Carrer València-Carrer Mas Marot, Sebastià Llorens (al pas de vianants CAP-1), Carles Faust, Avinguda Joan Carles I, Mas Massonet, Mont-Ferrant, Abat Escarré, Santa Bàrbara, Abat Oliba, Roig i Raventós, Noguera, Vila de Madrid (al carril bici del tram Mediterrani-Morera) i Ebre (tram entre Fluvià i Duero).
En la línia de millorar l’accessibilitat, a banda de les tasques de paviment i asfaltat, per poder advertir les persones invidents de la presència d’un carril bici a la mateixa alçada de la vorera, s’utilitzarà pintura rugosa i similar. Per la seva banda, els passos de vianants es pintaran amb dobles component antilliscant, i també se suavitzaran les rampes del pas elevat del Passeig de Catalunya-Plaça Països Catalans.