Escut Ajuntament de Blanes Ajuntament de Blanes

Idiomes

www.blanes.cat

Un espectacle del Grup Miratge tanca a Blanes els actes per commemorar el 25-N


Camí de tornada


Menú principal



Noticia publicada a la web el 12/02/2024 07:47:12 AM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !

Un espectacle del Grup Miratge tanca a Blanes els actes per commemorar el 25-N

L’espectacle ‘Que tremolin els carrers, és hora de viure, dona maltractada’, es a oferir dissabte al vespre al Teatre de Blanes, amb un missatge també molt clar i directe: ‘No estàs sola’

Aquest passat cap de setmana Blanes ha tancat els actes organitzats amb motiu del 25-N, Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència envers les Dones, amb dues darreres activitats. Totes dues van tenir lloc dissabte. D’una banda, al matí Acció Feminista va fer un Taller de Defensa Personal a càrrec d’Àlex Baena, entrenador Top Kick Boxing Malgrat, i seleccionador català de Muay Thai, allotjat al local de l’Associació Elancé.



El Grup Miratge va oferir dissabte al Teatre de Blanes 'Que tremolin
els carrers, és hora de viure, dona maltractada'
Autor Forografies: Aitor Roger
De l’altra, al vespre el Teatre de Blanes va acollir un muntatge organitzat pel Departament d’Acció Social de l’Ajuntament de Blanes, i amb les i els membres del Grup Miratge com a únics i absoluts protagonistes. Presentaven un muntatge amb un títol prou explícit, amb un missatge directe, que no plantejava equívocs: ‘Que tremolin els carrers, és hora de viure, dona maltractada’.



Es tractava d’un espectacle que combinava la lectura de missatges i poesies amb la interpretació de cançons en directe, acompanyades de música que també s’oferia en directe des de l’escenari. Una peça reivindicativa, farcida de la valentia de les actrius i actors que li van donar vida dalt l’escenari, amb un missatge que quedava prou explícit amb una pancarta adreçat a totes les nenes, joves i dones que en algun moment de la seva vida han patit violència masclista: ‘No estàs sola’.




L’obra l’ha dirigit Dolors Moreno, que compta amb una llarga trajectòria al front del Grup Miratge; s’ha comptat amb l’experiència de Valentí Hinarejos com ajudant de producció; i la direcció de cant ha anat a càrrec de Joel Ruiz. Pel que fa a l’elenc, va estar format per Jaume Armengol, Maria Ruiz, Patricia Olaizola, José Lucena, Rafael Romero, Isabel García, Montse Castilla, Teresa Campos, Martha Lucía Barragán, Mari Cruz Serrano i Rosa Serrano. Durant la representació es va comptar amb l’assistència de la cap d’Acció Social de l’Ajuntament, Lurdes Rodríguez.

Blanes ha dit un any més no a la violència envers les dones

Aquest 2024 s’ha viscut la commemoració del 25-N amb un complet programa d’activitats de diferents tipus i gèneres que han tingut lloc arreu de la ciutat des del 22 fins al 30 de novembre, el passat dissabte. L’objectiu ha estat seguir conscienciant i sensibilitzant la ciutadania que cal seguir treballant per contribuir a fer fora de la societat aquesta autèntica xacra.




Per això, han sumat esforços el Servei de Polítiques d’Igualtat i el Servei d’Informació i Atenció a les Dones de l’Àrea d’Acció Social; la Plataforma de Dones, l’Associació de Dones Artesanes; la Biblioteca Comarcal; NAU4 i el Departament de Joventut; el Grup de Teatre Miratge; el Departament d’Esports; diferents centres educatius i Acció Feminista Blanes.



Data de realització: | Data de la darrera actualització: 12/02/2024


© Ajuntament de Blanes | Protecció de dades | Avís Legal | Política de cookies

Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes Telèfon: 972 379 300 | Informació

Inici de la pàgina

© Ajuntament de Blanes | Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes | Telèfon: 972 379 300