Escut Ajuntament de Blanes Ajuntament de Blanes

Idiomes

www.blanes.cat

El Centre d’Educació Especial Ventijol i l’AFA organitzen una Jornada Lúdico Esportiva Inclusiva a Blanes perquè la gaudeixin especialment les famílies i l’alumnat


Camí de tornada


Menú principal



Noticia publicada a la web el 03/25/2025 07:15:15 AM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !

El Centre d’Educació Especial Ventijol i l’AFA organitzen una Jornada Lúdico Esportiva Inclusiva a Blanes perquè la gaudeixin especialment les famílies i l’alumnat

El diumenge 30 de març hi haurà diverses activitats a la Plaça dels Països Catalans, així com marxes populars per fer visible la necessitat de qualsevol persona a accedir a la pràctica esportiva

Aquest proper diumenge 30 de març Blanes acollirà un esdeveniment que es fa per primera vegada en aquest municipi, tot i que ja compta amb set edicions anteriors de veterania prèvia en un altre indret. Presentada amb el nom de ‘Amb pas ferm’, l’experiència que tindrà lloc a Blanes està organitzada pel Centre d’Educació Especial Ventijol i l’AFA del CEE, amb el suport de l’Ajuntament de Blanes i d’altres col·laboracions.



Cartell de l'activitat
Els set anys anteriors ‘Amb pas ferm’ havia sumat els esforços del CEE Ventijol de Blanes, el CEE Font de l’Abella de Girona i el CEE Els Àngels de Palamós. Aquest 2025 s’ha decidit descentralitzar la celebració, ja que s’ha considerat que d’aquesta manera es facilitarà a les famílies del Centre d’Educació Especial Ventijol –que procedeixen tant de Blanes com d’altres poblacions d’arreu de la Selva- que puguin participar-hi al no haver de desplaçar-se tan lluny com fins ara.

Jornada Lúdico Esportiva pensada per a les famílies de l’alumnat

Tal com expliquen l’Alba Pagerols i en David Artacho, que treballen al CEE Ventijol, es tracta que tant l’alumnat com les seves famílies puguin gaudir plegats d’una jornada pensada especialment per a ells. Hi haurà tres marxes populars per fer visible la necessitat de qualsevol persona d’accedir a la pràctica esportiva, siguin quines siguin les seves possibilitats i necessitats específiques.



Arribada dels autocars d'arreu de la comarca, de l'alumnat del CEE Ventijol
Del què es tracta és de compartir espais de trobada lúdics i esportius amb la suma de totes i tots els participants, cadascú amb les seves capacitats específiques. De fet, cal recordar que la marxa ‘Amb pas ferm’ va guanyar els Premis Inclusius de l’Esport atorgats el desembre de l’any 2022 atorgats per la Fundació Onat a l’Institut Nacional d’Educació Física de Catalunya (INEFC).

Les inscripcions per participar-hi es poden fer online, a través de l’enllaç https://inscripcions.cat/ambpasferm2025 La VIII Marxa Amb Pas Ferm consta de tres recorreguts: el primer és de 5 km transitable amb cadira de rodes; el segon és més exigent, de 9 km que permetrà gaudir de les millors vistes i els corriols més bonics de Blanes, amb un desnivell aproximat de 300 m; i finalment el tercer, de 8 km, amb un desnivell aproximat de 200m, que escurçarà una mica el recorregut de 9 km.



Centre d'Educació Especial Ventijol
El mateix diumenge també es podran fer inscripcions presencials fins que comencin els recorreguts, amb una col·laboració solidària de 10 € els adults, i de 6 € per a participants que tinguin entre 3 i 6 anys d’edat. Els qui podran participar de franc són els actuals i anteriors alumnes, socis d’altres entitats anàlogues, així com els nens de 0 a 3 anys. Les dues marxes de 8 Km i 9 km sortiran a 2/4 de 10, mentre que la de 5 km adaptada perquè pugui participar-hi tothom començarà a ¾ de 10 del matí. Tots els recorreguts comptaran amb punts d’avituallament on hi haurà aigua, fruita i sucs.

Les activitats familiars s’allargaran durant tot el matí: des de les 10 fins a les 2 del migdia, i constaran d’un espai d’esports adaptat i jocs esportius on podran participar tots els membres de la família. Com a cloenda de la jornada, per donar un toc musical, festiu i engrescador es farà un concert amb el grup ‘Ràdio Muñecas’, després que al matí l’ambientació musical l’oferirà el DJ Sebas.

Treball actiu dels alumnes del CEE Ventijol

Un altre incentiu amb què compta la Jornada Lúdico Esportiva és un sorteig de paneres que es farà amb el dorsal de la cursa. Tot això, a banda que absolutament tothom qui tingui un dorsal comptarà amb un regal pel sol fet d’haver-se inscrit. Per poder tenir obsequis suficients, també s’ha comptat amb una valuosa aportació.



Alumnes i professorat que fa difusió del projecte i recull obsequis
per a les paneres del sorteig
És la que han fet un grup d’uns 40 alumnes que, acompanyats dels seus professors, s’han estat movent per Blanes per anar als comerços, establiments i serveis amb un objectiu doble. D’una banda, explicar en què consistirà l’experiència, i de l’altra, recollir els obsequis que de manera altruista, els han cedit diverses botigues i empreses perquè siguin sortejats.

Aquests alumnes tenen un grau de discapacitat que els confereix una certa autonomia. D’altra banda, també s’hi han involucrat altres grups d’alumnes, com en Pol i l’Alèxia, que han col·laborat baixant al poble igualment a portar cartells i recollir paneres, i això ho han fet durant moltes setmanes, tot i anar amb cadira de rodes.



En Pol i l'Alèxia també estan col·laborant amb la difusió i recollida d'obsequis
Els beneficis recollits amb tot aquest grapat d’activitats aniran destinats a l’alumnat de l’escola, ja sigui per millorar les instal·lacions o invertir-los en sortides i activitats especials, que pel fet de tenir unes necessitats específiques són més cares que les activitats que poden dur a terme altres alumnes de qualsevol escola del municipi.

Les previsions en què treballen són que, dels prop de 120 alumnes que hi ha actualment al CEE Ventijol, hi participin una cinquantena de famílies. Un resultat que ja considerarien prou satisfactori tenint en compte que no totes les famílies del centre educatiu són de Blanes, i que és la primera edició descentralitzada que s’acull en aquest municipi.



Per a l’organització de les activitats, s’ha comptat amb la col·laboració del Grup Fondistes Blanes, que ha contribuït a fer el traçat del recorregut; l’Esbart Joaquim Ruyra els ha cedit el magatzem; la Casa de Andalucía la utilització dels lavabos; i el Consell Comarcal de la Selva s’ha fet càrrec de la despesa de l’assegurança per a cada corredor. També han donat suport empreses locals i de municipis veïns, que han fet aportacions econòmiques per contribuir a cobrir les despeses derivades de la cursa, com ara el servei d’ambulància o els obsequis per a cada participant.






Data de realització: | Data de la darrera actualització: 03/25/2025


© Ajuntament de Blanes | Protecció de dades | Avís Legal | Política de cookies

Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes Telèfon: 972 379 300 | Informació

Inici de la pàgina

© Ajuntament de Blanes | Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes | Telèfon: 972 379 300