Èxit de públic a la Cavalcada de Blanes 2026, que ha recuperat la tradició de sortir des del port, on els Reis han arribat envoltats de focs d’artifici
El seguici l’han format més de 250 persones i s’ha repartit 1 tona de caramels sense gluten des de les carrosses dels reis, així com des del balcó de l’Ajuntament i al Campament Reial
Blanes ha viscut aquesta tarda-vespre l’esdeveniment més màgic de tot l’any, amb la Cavalcada de Reis. Una vegada més, ha atret l’atenció de blanencs i visitants, que s’han aplegat al llarg del seu recorregut, que abasta gairebé 2 Km (1.800 metres). El principal ingredient que té aquesta activitat blanenca és la seva espectacularitat que, per tercer any consecutiu, ha recuperat la il·lusió i fastuositat que havia tingut temps enrere.
Melcior, Gaspar i Baltasar arribant al Port Pesquer de Blanes aquesta tarda Tal com havien avançat els Reis d’Orient a l’Ajuntament de Blanes, aquest 2026 la Cavalcada de Reis ha estat farcida de novetats, i ha comptat una vegada més amb un bon grapat de voluntàries i voluntaris procedents d’associacions de veïns, entitats, escoles de dansa i particulars. Tots ells i elles han sumat esforços perquè aquesta tarda-vespre els carrers de la ciutat on comença la Costa Brava s’hagin contagiat d’il·lusió i fantasia.
Els Reis han recuperat la tradició d’arribar per mar envoltats per un esclat de focs d’artifici
Organitzada pel Departament de Fires i Festes, l’objectiu ha estat una vegada més que petits i grans poguessin reviure la màgia d’aquest esdeveniment que els fa retornar la mirada dels infants que mai han deixat de ser. La novetat més destacada ha estat que els tres reis han recuperat la tradició d’arribar a Blanes per mar, a la zona portuària, tal com s’havia estat fent temps enrere.
A diferència de fa uns anys, ho han fet a bordo d’un vaixell de fusta on viatjaven Melcior, Gaspar i Baltasar amb seu seguici més proper que els ha estat acompanyant en la llarga travessia des d’Orient. A banda del tipus d’embarcació que han triat ses majestats per viatjar, una altra novetat ha estat que l’arribada no ha estat a la platja del port que hi ha a tocar del Club de Vela Blanes.
El lloc on ha atracat el vaixell dels Reis d’Orient ha estat dins la zona del Port Pesquer, just al costat de la Confraria de Pescadors de Blanes, que ha col·laborat en els preparatius. També s’ha comptat amb el suport de Ports de la Generalitat que, en saber l’avís que havien fet ses majestats respecte el canvi d’ubicació es van posar aviat mans a l’obra per col·laborar amb l’Ajuntament de Blanes en l’organització de la rebuda, igual que el col·lectiu dels pescadors blanencs.
La rebuda ha estat encara més espectacular del què ja significa la visita de tant il·lustres i màgics convidats, perquè el Departament de Fires i Festes ha recuperat una altra tradició. Quan el vaixell estava enfilant el darrer tram del seu viatge, ho ha fet envoltat d’un esclat de focs d’artifici. Un espectacle de foc, llum i color que enllaça directament amb l’ADN que caracteritza al municipi, on des de fa més d’un segle els castells de focs s’associen amb els moments més vibrants de festa i alegria.
Quan Melcior, Gaspar i Baltasar han arribat a Blanes, a quarts de 6 de la tarda, els ha rebut l’alcalde de Blanes, Jordi Hernández, acompanyat del tinent d’alcalde de Fires i Festes, Quique Pérez, així com de regidors i regidores del consistori. La salutació oficial per donar-los la benvinguda s’ha fett des d’un entarimat perquè tothom, petits i grans, els poguessin guaitar millor.
L'alcalde, Jordi Hernández, amb els tres reis, regidors i regidores Minuts després ha arrencat la Cavalcada de Reis 2026, que ha emprès una ruta pel Passeig de la Mestrança, Carrer Ample, Plaça Solidaritat, i Rambla Joaquim Ruyra Sud. En aquest punt s’han aturat les carrosses breument perquè els integrants de les carrosses puguin baixar i continuar el recorregut pel Carrer Doctor Xavier Brunet.
1 Tona de caramels sense gluten des de les carrosses dels Reis, el Balcó de l’Ajuntament i el Campament Reial
Com és tradicional, el darrer tram de la cavalcada ha transcorregut a peu pel Passeig de Dintre fins arribar davant l’Ajuntament, on els tres reis han estat rebuts de nou per l’alcalde de Blanes, Jordi Hernández, així com pels regidors i regidores del consistori. Després de donar-los la benvinguda, el batlle ha acompanyat ses majestats fins al balcó principal del Passeig de Dintre, des d’on els ha fet el lliurament oficial la clau de la ciutat per facilitar-los la feina de repartir regals.
De dalt a baix, les carrosses dels tres reis: Melcior, Gaspar i Baltasar A rengló seguit, Ses Majestats els Reis d’Orients han saludat i han protagonitzat una pluja de caramels des del balcó principal del consistori, un altre dels moments més emotius, que aixeca la cridòria de petits i grans aplegats al Passeig de Dintre per atrapar els dolços regals. Després han anat al Campament Reial que, per segon any consecutiu, estarà situat a la Plaça d’Espanya. Els reis s’han assegut als seus respectius trons per rebre en mà les cartes dels nens i nenes i continuar repartint-los caramels.
Els tres reis han estat rebuts de nou davant l'edifici consistorial abans
de pujar al balcó per rebre de mans de l'alcalde la clau de la ciutat i començar la pluja de carmels En total s’han repartit 1.000 kg de caramels sense gluten, aptes per a celíacs, però cal dir que, en aquest punt, també hi ha hagut una altra novetat. Per millorar la seguretat de la marxa de la Cavalcada de Reis 2026 s’han repartit únicament des de carrosses dels tres reis, des del balcó del consistori i al Campament Reial. Val a dir que, una vegada més, el pes de la seguretat de l’esdeveniment ha recaigut en la Policia Local de Blanes, comptant amb la col·laboració dels Mossos d’Esquadra, que tancava la rua.
Més de 250 persones amb 30 elements que inclouen 8 carrosses i les 2 Bandes
Pel que fa al seguici de la cavalcada, l’han format més de 250 persones, entre les quals s’ha comptat amb una altra novetat: els integrants de les dues formacions musicals han tornat a desfilar, aquesta vegada plegats: la Banda i Cobla del Col·legi Santa Maria i la Banda Musical de Blanes i Mossèn Joan Batlle. Cada banda ha anat alternant les cançons que anaven tocant encapçalant la Cavalcada de Reis, darrera els mags que han obert pas.
La pluja de caramels, un dels moments més esperats Els milers d’espectadors que sol congregar la cavalcada, petits i grans, han pogut gaudir d’una desfilada que ha inclòs un total de 30 elements: la majoria eren ingredients que anaven a peu i d’altres ho han fet a bordo d’una carrossa. N’hi havia un total de 8: la primera que s’ha vist, envoltada d’altres elements, és la de les Fades de Neu. Molt a prop també circulaven les Carrosses de la Selva Africana, la dels Peixos i la de l’Estel d’Orient.
Com és habitual, la Cavalcada de Reis ha mobilitzat milers de persones
al llarg del recorregut Les tres següents carrosses acompanyades dels respectius seguicis reials –els abanderats, l’obsequi de cada rei, els camarlencs i els patges- han estat les de Melcior, Gaspar i Baltasar. Tancant la Cavalcada de Reis hi havia la Colla de Diables, així com la Carrossa de les joguines i el carbó, els dos possibles obsequis que, segons la tradició, poden deixar ses majestats en funció de si aquell any els infants han fet o no bondat. Els infants, i els què ja no ho són d’edat però si de cor, ho sabran d’aquí a unes hores, el Dia de Reis.