Noticia publicada a la web el 04/22/2026 08:22:54 AM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !
Més de 200 alumnes blanencs participen al I Concurs Interescolar de Scrabble en Català amb motiu de Sant Jordi
S’ha fet la primera de les dues sessions amb nois i noies de primària, divendres serà amb estudiants de secundària, i les parelles guanyadores accediran a la final de tot Catalunya
Blanes acull aquest any per primera vegada una iniciativa ludicocultural amb l’objectiu de fomentar l’ús del català entre els joves a través del joc. Es tracta del I Concurs Interescolar de Scrabble en Català que s’està fent durant aquesta setmana a la ciutat amb motiu de la Diada de Sant Jordi.
Escola Sa Forcanera, aquest dimarts, primera de les dues jornades
del I Concurs Interescolar de Scrabble en Català S’han encarregat de coordinar-ho de manera conjunta entre el Departament d’Educació de l’Ajuntament de Blanes mitjançant el Pla Educatiu d’Entorn, i l’Oficina de Català del Consorci per la Normalització Lingüística. S’està fent durant aquesta setmana a dos dels centres escolars del municipi: un de primària i l’altre de secundària.
Per dinamitzar l’activitat, s’ha comptat amb el suport de la Federació Internacional de Scrabble en Català. L’entitat promou l’ús lúdic de la llengua catalana a través d’aquest joc, així com augmentar-ne el seu coneixement. Aquesta característica és justament la que ha mogut l’Ajuntament de Blanes, a través de l’Oficina de Català i el Departament d’Educació, ha organitzar la primera edició del concurs.
S’ha considerat que el joc és una magnífica manera d’aprendre, i que l’Scrabble incideix no tan sols en l’àrea de llengua, sinó que també ho fa en les matemàtiques, en l’estratègia. S’ha creat un context lúdic per potenciar l’ús del català entre els més joves perquè, d’aquesta manera, es contribueix a ampliar el vocabulari, estimula a utilitzar els diccionaris, i afavoreix l’aprenentatge de les normes ortogràfiques.
Estefanía Romero, regidora de l'Oficina de Català, Alcaldia, Participació Ciutadana
i Joventut, durant la realització del concurss Al mateix temps, fomenta les relacions interpersonals i estimula la col·laboració, i val a dir que els guanyadors i guanyadores del campionat de Blanes tindran accés a la final amb participants d’arreu de Catalunya que tindrà lloc a Barcelona al juny. Abans, el 2 de maig els classificats més avantatjats aniran a una primera trobada que també es farà a Barcelona
Més de 200 nois i noies participen al I Concurs Interescolar de Scrabble
En total, hauran participat al I Concurs interescolar de Scrabble en Català més de 200 nois i noies de centres escolars blanencs: 83 de primària i 128 de secundària, és a dir: 211 alumnes. Ahir dimarts es va fer la primera de les dues sessions del concurs que s’estarà realitzant a Blanes durant aquesta setmana, coincidint amb la celebració de la Diada de Sant Jordi.
Fotografia de Família dels guanyadors i guanyadores, l'alcalde de Blanes,
regidors i regidores i responsables organització Aquesta primera trobada corresponia a la competició que allotjava els i les escolars de primària, més concretament del sisè curs, i es va allotjar a l’Escola Sa Forcanera, un dels dos centres de procedència dels concursants. L’altra és del Col·legi Cor de Maria, al qual pertanyien 30 participants, mentre que els 53 restants eren de l’Escola Sa Forcanera.
Obsequi pels representants dels dos centres escolars que concursaven
dimarts: Col·legi Cor de Maria i Escola Sa Forcanera, lliurats per Estefanía Romero Per la seva banda aquest proper divendres, 24 d’abril, serà el moment de fer la segona jornada del campionat, que s’allotjarà a l’Institut Sa Palomera amb nois i noies que estudien secundària, 1r d’ESO. Del total de 128 joves que participaran, 40 estudien en aquest centre; uns altres 40 ho fan al Col·legi Santa Maria; i 48 nois i noies van a l’Institut S’Agulla.
De dalt a baix: Carles Estríngana, Albert Sanz i Jordi Hernández
lliuren els premis a la parella classificada en 3r, 2n i 1r lloc, respectivament La sessió del passat dimarts la van encapçalar l’alcalde de Blanes, Jordi Hernández, acompanyat de la regidora d’Alcaldia, l’Oficina de Català, Joventut i Participació Ciutadana, Estefania Romero; altres regidors de l’Ajuntament; la directora de l’Escola Sa Forcanera, Sílvia Pérez; així com la directora de l’Oficina de Català, Elisa Sola, entre d’altres assistents. En totes dues sessions s’hauran fet tres rondes, amb una duració cadascuna d’elles de 30 minuts, i s’hauran tancat les dues jornades amb el lliurament de premis a les tres primeres parelles classificades de cada categoria.