Curro Manchón, del Club Náutico Sevilla, es proclama Campió del Món de Raceboard a la competició disputada aquests dies a Blanes
L’organitzador del mundial, el Club de Vela Blanes, ha tancat amb un doble podi local la competició: Jordi Bosch és subcampió a la categoria Legend (60-69 anys) i Toni Roddríguez ha assolit la medalla de plata mundial en Super Legend (més de 70 anys)
14 de setembre
El regatista del Club Náutico Sevilla, Curro Manchón, s’ha proclamat campió del món absolut al Campionat Mundial de Raceboard disputat fins dissabte passat al Club de Vela Blanes. Ho ha fet després d’una actuació extraordinària, amb quatre victòries i dos segons llocs. Rere d’ell s’ha situat el francès Nicolas Huguet, i a la tercera plaça Álex Rivera, del Club Vela Dársena.
Imatge de dalt: Xavi Manresa, Jordi Hernández i Joan Balaguer
Imatge de baix: podi dels campions absoluts, amb Curro Manchón, Nicolás Huguet i Álex Rivera Dissabte a la tarda es va fer el lliurament de premis per coronar una setmana de gran nivell esportiu que també ha permès a l’organitzador, el Club de Vela Blanes, tenir una destacada presència en un Mundial on han competit una vuitantena de regatistes de vuit països. L’acte el van encapçalar l’alcalde de Blanes, Jordi Hernández; el president del Club de Vela Blanes, Joan Balaguer; i el comodor del CVB, Xavier Manresa.
Jordi Bosch i Toni Rodríguez, del Club de Vela Blanes, al podi del Mundial
Per la seva banda, el Club de Vela Blanes ha tancat amb un doble podi local el Campionat del Món de Raceboard. Jordi Bosch s’ha proclamat subcampió del món en categoria Legend (per a esportistes de 60 a 69 anys d’edat), i Toni Rodríguez també ha aconseguit la medalla de plata mundial a la categoria Super Legend (per a regatistes de més de 70 anys).
Jordi Bosch i Toni Rodríguez, del Club de Vela Blanes En Sub 21, els títols mundials han estat per a Arturo Arauz, del Club Nattació Elcano, en categoria masculina, i per a Eloísa Tarancón, del Club de Vela Dársena, en femenina. La categoria femenina ha tingut un podi íntegrament andalús, amb Lucía Gantes segona i Lucía Selma tercera. En masculí, Nacho Fernández, del Club de Vela Dársena, ha estat subcampió del món.
El Mundial, organitzat pel Club de Vela Blanes al llarg de la setmana passada, del 7 al 12 de setembre, ha estat especialment exigent a causa de les condicions meteorològiques canviants. El vent ha arribat a registrar ratxes de fins a 42 nusos, fet que va obligar a suspendre la competició durant una jornada. Finalment, s’han pogut completar set proves.
Aquesta ha estat la tercera edició en què Blanes ha acollit un Campionat del Món de Raceboard, després que amb anterioritat ja ho va fer els anys 2014 i 2018. El Club de Vela Blanes ha volgut agrair especialment el suport del Patronat de Turisme Costa Brava, la Diputació de Girona, la Secretaria General de l’Esport de la Generalitat, Turisme de Blanes i Fitel Network, així com de la Real Federación Española de Vela (RFEV), la Federació Catalana de Vela (FCV), World Sailing i el Consejo Superior de Deportes.