BASES RUA DE CARNESTOLTES 2025
L’Ajuntament de Blanes, organitza a través del Departament Cultura i Festes, la Rua de Carnestoltes 2025.
Amb l’objectiu d’establir els criteris de celebració de la rua i per tal de fomentar-ne la participació, s’aproven les següents bases:
ACTES PREVISTOS:
1.- Amb motiu del Carnestoltes 2025, l’Ajuntament de Blanes organitza diversos actes festius, els dies 1 i 2 de març. Entre aquests s’inclou la Rua.
2.- La Rua se celebrarà el diumenge dia 2 de març i tindrà el següent recorregut:
Lloc d’ordenació: Rbla. Joaquim Ruyra
Zona Capçalera: Rbla. Joaquim Ruyra amb c. de la Riera Alta,
Cercavila: Rbla. Joaquim Ruyra, Pl. Catalunya, Pg. de la Marina
Acabament: Pl. Països Catalans
INSCRIPCIONS:
3. La inscripció als actes esmentats anteriorment restarà oberta fins el dia 5 de febrer a les 14.00 hores.
4. Les inscripcions s’hauran de formalitzar presentant el model normalitzat (l’específic de sol·licitud d'inscripció establert per a aquest concurs), la inscripció es pot tramitar electrònicament a la seu electrònica de l'Ajuntament de Blanes (https://seu.blanes.cat).
CELEBRACIÓ DE LA RUA:
5. Formen part de la rua les carrosses i comparses que hagin formalitzat la corresponent inscripció.
6. Les carrosses participants s’hauran de traslladar al lloc de sortida entre les 15.00 h i les 15.30 h del mateix dia de celebració de la Rua.
7. La concentració dels participants a la rua es farà entre les 16.00 h i les 16.30 h al lloc de la sortida.
8. El dimarts dia 18 de febrer, a les 19.30h a la Sala de Plens de l’Ajuntament, situada al passeig de Dintre, 29, s’efectuarà el sorteig per a l’ordre de participació a la rua, d’acord amb les següents normes:
- Es realitzarà una primera ronda, per ordre d’inscripció, únicament amb les colles que hagin assistit al sorteig.
- Per rigorós ordre d’inscripció, s’efectuarà una segona ronda amb totes aquelles colles que han assistit al sorteig i vulguin canviar el seu número de participació per algun dels que no s’hagin sortejat. Finalitzada aquesta ronda, també es permetran els canvis entre les colles assistents.
- Finalment, i per ordre d’inscripció, es sortejaran els números restants entre les colles que no han assistit al sorteig.
9. La cercavila desfilarà pel recorregut establert a la base 2a, i en arribar a la part final del recorregut, continuaran pel Passeig de Catalunya fins arribar al lloc on indiqui la Policia Local. La música finalitzarà un cop l’última persona de la comparsa arribi al punt indicat.
CONDICIONS DE PARTICIPACIÓ DE LES COLLES:
10. Podran participar a la rua les colles que hagin formalitzat la seva inscripció en els termes anteriorment esmentats.
11. Les colles participants hauran de complir les instruccions dels organitzadors de la Rua, amb la finalitat d’aconseguir el correcte funcionament d’aquesta.
12. Cadascuna de les colles participants designarà una persona que actuarà com a representant per tal de col·laborar en la coordinació i muntatge de la rua.
14. El Jurat serà itinerant durant la Rua, i per aquest motiu és obligatori que les actuacions, balls i/o mostres s’efectuïn en marxa. Es penalitzaran les parades voluntàries. Cal que el so no entorpeixi la bona marxa de les altres colles participants.
15. Les colles participaran de forma cívica a la cercavila, abstenint-se de realitzar qualsevol acció que en pugui pertorbar el normal desenvolupament.
16. El so dels equips de megafonia de les carrosses s’haurà d’especificar obligatòriament en el full d’inscripció.
17. Les carrosses hauran d’anar acompanyades amb una comparsa d’un mínim de 20 persones.
18. L’alçada màxima de les carrosses ha de ser de 4.5 metres i l’amplada màxima de 3,00 metres.
Si es sobrepassa aquestes mides la carrossa no podrà participar en la rua.
19. La carrossa haurà d’anar guarnida al·legòricament d’acord amb el nom amb que se la inscrigui.
20. Les carrosses hauran de portar un extintor contra incendis, de neu carbònica o Co2, i disposar dels elements de vigilància i seguretat necessaris. Abans de la sortida de la Rua es comprovarà que tothom dugui l’esmentat extintor i no es permetrà la sortida de qui no en porti.
21. L’organització té contractada una pòlissa de responsabilitat civil, que cobreix els danys a tercers que puguin ocasionar les carrosses. Queden exclosos els danys i incidents propis dels participants. Les carrosses i comparses que portin qualsevol tipus de vehicle a motor hauran de disposar de la preceptiva assegurança de responsabilitat civil
22. L’Organització es reserva el dret d’admissió als participants que portin disfresses de temàtica ofensiva.
CONCURS DE CARROSSES I COMPARSES:
23. Per cada categoria s’atorgaran els següents premis amb els imports detallats a continuació:
![]() | CATEGORIA CARROSSES | CATEGORIA COMPARSES | |
CARROSSES D'ENTITATS FORANES | CARROSSES D'ENTITATS BLANENQUES | COMPARSES | |
1r premi | 1.200,00 € | 1.100,00 € | 600,00 € |
2n premi | 700,00 € | 600,00 € | 400,00 € |
3r premi | 400,00 € | 400,00 € | 200,00 € |
4rt premi | 300,00 € | 150,00 € | |
5è premi | 200,00 € | 100,00 € | |
6è premi | 100,00 € | 50,00 € |
GRATIFICACIONS A LES COLLES BLANENQUES PARTICIPANTS:
25. L’Ajuntament retribuirà únicament a aquelles colles participants formalment inscrites en el registre municipal d’entitats de Blanes d’acord amb els següents criteris i condicions.
1) Participació amb carrosses.- a cadascuna de les carrosses, formalment inscrites en el registre municipal d’entitats de Blanes, muntades sobre plataformes de mides mínimes 2,5 metres d’amplada per 3,5 metres de llargada. Les carrosses hauran d’anar acompanyades amb una comparsa d’un mínim de 20 persones .
La carrossa haurà d’anar guarnida al·legòricament d’acord amb el nom amb que se la inscrigui.
2) La consignació pressupostària màxima prevista per les gratificacions a entitats sense ànim de lucre blanenques és de 1.500 € a repartir entre les entitats blanenques participants.
3) No tindran dret a rebre gratificació per la participació les entitats blanenques que, per raó de la seva activitat, estiguin inscrites en més d’un municipi i ja rebin una gratificació per aquest concepte.
VALORACIÓ I PUNTUACIONS:
26. Les carrosses i comparses seran avaluades per un jurat qualificador durant el recorregut de la rua d’acord amb la següent valoració:
CATEGORIA CARROSSES: | |
Originalitat | 10 punts |
Artesania | 10 punts |
Efectes visuals i sonors | 10 punts |
Guarnit de la carrossa | 10 punts |
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
CATEGORIA COMPARSES: | |
Originalitat | 10 punts |
Coreografia | 10 punts |
Vestuari | 10 punts |
Maquillatge | 10 punts |
Data de realització: 01/17/2025 | Data de la darrera actualització: 01/22/2025
© Ajuntament de Blanes | Protecció de dades | Avís Legal | Política de cookies
Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes Telèfon: 972 379 300 | Informació© Ajuntament de Blanes | Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes | Telèfon: 972 379 300