Escut Ajuntament de Blanes Ajuntament de Blanes

Idiomes

www.blanes.cat

Consulta Pública del nou Reglament del Punt d'Informació Juvenil i de la NAU4, Espai Jove.


Camí de tornada


Menú principal



Consulta Pública del nou Reglament del Punt d'Informació Juvenil i de la NAU4, Espai Jove.





L’àrea de JOVENTUT ha iniciat els tràmits per aprovar el nou Reglament del Punt d’Informació Juvenil i de la NAU4, ESPAI JOVES

SI TENS entre 14 i 35 anys, pertanys a una entitat juvenil o que està formada per joves o ets un professional que treballa amb joves...

VOLEM que participis aportant les teves idees i opinions a través:

D’aquest formulari, clicant a aquest enllaç: enquestes.blanes.cat/index.php/671457

- Enviant correu electrònic a joventut@blanes.cat

- Enviant un Whattsapp al telèfon 680 71 89 53

És important que indiqueu SEMPRE el vostre nom i cognoms i DNI.

També podeu demanar una trobada virtual abans del 15 de febrer i fixarem dia i hora per explicar-vos, i que ens expliqueu, el que necessiteu.

IMPORTANT!

ABANS DE PARTICIPAR, podeu consultar la següent INFORMACIÓ aquí:






1. Per què necessitem regular el Punt d’Informació Juvenil i la NAU4 Espai Jove?

Normalment, si volem que surtin les coses bé cal dedicar-hi temps per planificar-les, organitzar-les i pensar en possibles imprevistos. De la mateixa manera que hi dediquem temps en preparar un viatge de fi de curs o en la preparació d’un festival, necessitem pensar i planificar com serà un Punt d’Informació Juvenil (horaris, espais, personal que hi destinarem...) i les diferents activitats i serveis que oferirem en la NAU4, Espai Jove.

2. Perquè és necessari tenir un Reglament?

Bona pregunta! Perquè l’Ajuntament de Blanes és una administració pública i “el reglament” és la forma habitual d’endreçar, planificar i regular coses que té una administració. Mirem la part positiva, per aprovar un Reglament s’ha de seguir un procediment que preveu la PARTICIPACIÓ, en aquest cas de les i els joves; per tant, podreu opinar i proposar el que creieu oportú abans de que s’aprovi per millorar-lo.

3. Qui pot participar?

Joves entre 14 i 35 anys, entitats juvenils, entitats que presten serveis a joves i professionals que treballen amb joves.

4. Fins quan puc participar?

Des del dia 1 al 28 de febrer (inclosos) es recolliran les vostres propostes.

5. Com puc participar?

- Omplint un formulari enquestes.blanes.cat/index.php/671457

- Enviant correu electrònic a: joventut@blanes.cat

- Whatsapp al telèfon: 680 718 953


Important indiqueu sempre el vostres NOMS, COGNOMS i DNI

Si teniu dubtes sobre algun aspecte de la normativa podeu sol·licitar una TROBADA VIRTUAL ABANS DEL DIA 15 DE FEBRER

6. Que necessito saber per participar?

Et recomanem que t’informis abans de fer la teva proposta. Per facilitar-vos la tasca hem elaborat:

- Un vídeo
- Un resum del reglament
- El projecte de reglament complet

I no dubtis en demanar una trobada virtual amb el personal de l’àrea perquè t’aclareixi els teus dubtes.

També ens pots demanar la documentació de treball que hem fet servir per elaborar l’avantprojecte.

7. On trobo la informació?

A la pàgina web www.blanes.cat/joventut
i a les nostres xarxes socials de l'Àrea de Joventut tant al Facebook com a l'Instagram @joventut.blanes



*Si aquest document no ha respost tots els teus dubtes pots adreçar-te a nosaltres per correu a: joventut@blanes.cat


Què és el Punt d’Informació Juvenil de Blanes (PIJBL)?
-El Punt d’Informació Juvenil de Blanes (PIJBL) és un servei que té com a objectiu facilitar l’accés dels joves a la informació que pugui ser del seu interès, d’acord amb les seves preferències i el seu projecte de vida.

Com aconseguirem posar-lo en marxa?
- Per assolir aquest objectiu s’habilitarà tant a l’oficina del carrer Ample 11 com a l’espai juvenil de la NAU4, ESPAI JOVE un tauler d’anuncis amb informació d’interès per als joves que també es publicarà a les xarxes socials. En aquests espais també hi haurà personal que podrà solucionar dubtes sobre la informació exposada.

- A més, els i les joves tindran a la seva disposició a un/a informador/a juvenil amb el/la que podran contactar a través de correu electrònic (informaciojuvenil / joventut@blanes.cat ) o whatssapp (680 718 953) per sol·licitar cita prèvia i entrevistar-se amb ell/ella.
Les entrevistes es faran en un lloc obert al públic, no obstant, el/la jove tindrà dret a sol·licitar un espai en que se li garanteix la seva confidencialitat.


Què és la NAU 4, ESPAI JOVE i què hi farem allà?

La NAU 4, ESPAI JOVE és un equipament municipal en el que es programaran activitats i serveis per a joves. Aquests poden ser de diferents tipus:

- Espais de trobada. Destinats a fomentar la interrelació entre joves, l’intercanvi d’experiències o l’oci. L’equip de professionals de la NAU4 habilitarà espais i/o proposarà activitats perquè els joves en puguin gaudir (jocs de taula, tornejos de videojocs, jocs d’habilitats o coneixements, espais d’estudi...) i que seran de lliure accés i ús per part dels usuaris.

- Tallers. Per aprofundir el coneixement o habilitats sobre una matèria es programaran tallers que es realitzaran en una o vàries sessions. En aquests casos caldrà inscripció prèvia i n’hi haurà límit de places. Últimament hem programat tallers de teatre, de llengua de signes, de circ o de manga.

- Activitats extraordinàries. De tant en tant, es programaran activitats fora de l’horari habitual d’obertura de la NAU4 com concerts, espectacles de teatre, de màgia, monòlegs....

- Cessions d’espai. En cas que algun grup de joves o entitats formada per joves requereixi un espai per assajar o reunir-se podran sol·licitar als professionals de l’equipament un espai.


Dret a participar de les activitats i a proposar-ne.

Els joves i les entitats juvenils tindran dret no només a participar de les activitats sinó a que se’ls hi tingui en compte i opinar tant sobre la programació de la NAU4, Espai Jove com sobre el servei del Punt d’Informació Juvenil



PODEU PARTICIPAR FINS AL DIA 28 DE FEBRER

A continuació, us expliquem els motius de l'aprovació del nou Reglament, d'acord amb l’article 133.1 de la Llei 39/2015 de Procediment Administratiu:


Hi ha dos aspectes als que volem donar una resposta amb l’aprovació d’aquesta nova normativa:

A- Un és el d’oferir un servei d’informació gratuït per a les i els joves del municipi preveient la figura de l’informador juvenil que serà qui aproparà la informació a les i els joves i tractarà de donar resposta a les qüestions que se li plantegin.

B- L’altra és la de garantir un horari d’obertura ampli amb una oferta variada d’activitats a la NAU, 4, ESPAI JOVE mitjançant el disseny i programació d’espais de trobada, tallers i activitats extraordinàries, proposats des de l’àrea de Joventut.


L’Àrea de Joventut ha estudiat en els últims mesos quins serveis i activitats podem oferir als joves, d’una banda creiem necessari oferir un servei d’informació juvenil i de l’altra estructurar les activitats de la NAU 4, ESPAI JOVE a l’entorn dels espais de trobada, tallers i activitats extraordinàries.

L’Actual normativa de l’any 2012 no regula cap tipus de servei d’informació juvenil ni de programació regular d’activitats des de l’àrea de Joventut, per tant, s’ha decidit que el millor és iniciar els tràmits per l’aprovació d’una nova normativa que reguli aquests serveis i activitats.


Es tracta de regular el servei del Punt d’Informació Juvenil de Blanes (PIJB) i de les activitats de la NAU4, ESPAI JOVE.

L’objectiu del PIJBL és facilitar l’accés gratuït dels i les joves de Blanes a la informació dels serveis i recursos existents i transformar-la en coneixement d’acord amb les seves necessitats, preferències i el seu projecte de vida.

Per la seva banda, l’objectiu que es pretén assolir amb el projecte de la NAU4, ESPAI JOVE és el d’esdevenir un espai de referència entre els i les joves del municipi estimulant i fomentant la seva participació en la programació d’activitats que es portin a terme.


Podríem aprovar aquest document a nivell intern però considerem que és millor aprovar-lo en forma de Reglament pels següents motius:

- Ens dona la SEGURETAT de que al ser aprovat pels nostres representants municipals i seguir el procediment legal, esdevindrà un document que tothom haurà de complir.

- En relació a l’anterior punt, esdevindrà un DOCUMENT PÚBLIC és a dir tothom hi podrà tenir accés i demanar el seu compliment.

- Per últim, es garantirà la PARTICIPACIÓ dels interessats/des, en aquest cas les i els joves, que podran opinar i fer aportacions que hauran de ser valorades i tingudes en compte.










Data de realització: 01/26/2021 | Data de la darrera actualització: 01/27/2021


© Ajuntament de Blanes | Protecció de dades | Avís Legal | Política de cookies

Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes Telèfon: 972 379 300 | Informació

Inici de la pàgina

© Ajuntament de Blanes | Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes | Telèfon: 972 379 300