Escut Ajuntament de Blanes Ajuntament de Blanes

Idiomes

www.blanes.cat

II Premi Àuria Maresa 2025


Camí de tornada


Menú principal



II Premi Àuria Maresa 2025

BASES I CONVOCATÒRIA “ II PREMI ÀURIA MARESA “ ANY 2025



1. Objecte del premi

El premi té l’objectiu de reconèixer públicament la trajectòria de persones grans que hagin destacat per la seva dedicació al desenvolupament social i comunitari de la ciutat i/o hagin destacat en el seu camp de treball.


2. Dotació

El premi no té dotació econòmica sinó que es tracta d’un reconeixement honorífic a la persona a qui se li reconeguin els mèrits obtinguts.


3. Requisits

Els candidats hauran de tenir més de 65 anys i vinculació amb el municipi de Blanes. S’acceptaran candidatures proposades per terceres parts, entitats o persones que justifiquin la seva proposta. En cap cas s’acceptaran autocandidatures.


4. Presentació de candidatures

a) Documentació

Per presentar la candidatura s’haurà d’adjuntar la documentació següent:

a. Dades personals de les persona candidata proposada: nom, cognoms, data de naixement i dades de contacte.

b. Currículum en el qual es recullin les accions i trajectòria que motivin la proposta d’atorgament del premi.

c. La documentació addicional que sigui convenient per acreditar i facilitar la valoració dels mèrits.

b) Forma de presentació

Les sol·licituds es podran presentar telemàticament, a través d’instància genèrica, a la Seu Electrònica de l’Ajuntament de Blanes o presencialment a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (AMIC) al Passeig de Dintre 29, de dilluns a divendres de 8.30 a 14.30h. En cas d’efectuar el tràmit presencial s’haurà de sol·licitar cita prèvia al web https://www.blanes.cat/.


5. Jurat

El jurat estarà format per un mínim de 5 persones i un màxim de 10 representatives de l’associacionisme i la vida activa de la gent gran a la ciutat i del regidor/a i del tècnic/a de l’àrea competent en matèria de gent gran. Des de l’àrea referent es convocarà al jurat per tal que estudiï i valori les sol·licituds presentades i proposi la persona a la que se li atorgarà el premi. En el cas que no s’hagi rebut cap candidatura, el jurat podrà proposar i valorar candidatures pel seu compte.

Amb la finalitat d’aportar neutralitat al veredicte, els representants de les entitats que proposin alguna candidatura no podran formar part del jurat.

El jurat actuarà col·legiadament, i emetrà el seu veredicte per la majoria dels seus vots. Si ho considera oportú, el jurat podrà declarar el premi desert. El seu veredicte serà inapel·lable.

El veredicte final i el lliurament del premi es farà en acte públic.

L’àrea competent en matèria de gent gran contactarà amb la persona guanyadora i amb la resta de persones candidates proposades per tal de convidar-les a participar en l’acte de lliurament del premi.


6. Valoració dels mèrits

Els membres del jurat actuaran amb criteris d’imparcialitat i d’objectivitat per considerar les propostes presentades, utilitzant el barem que es detalla a continuació:

TOTAL 21 PUNTS

Implicació participativa a la ciutat (un màxim de 4 punts)

- Participació activa en entitats de la ciutat fins a 2 punts

- Col·laboració en iniciatives ciutadanes fins a 2 punts

Trajectòria personal en l’àmbit social, cultural i/o de les persones grans (un màxim de 6 punts)

- Lideratge de projectes d’interès per la ciutat fins a 2 punts

- Impuls de canvis per millorar la realitat social fins a 2 punts

- Compromís amb causes solidàries i altruistes fins a 2 punts

Èxits en el seu camp de treball (un màxim de 6 punts)

- Obres, publicacions, reconeixements, premis atorgats fins a 6 punts

Altres mèrits (un màxim de 5 punts)

- Altres aspectes a criteris del jurat fins a 5 punts
A criteri del jurat es podran valorar altres criteris continguts en la documentació presentada


7. Convocatòria i publicitat

Aquestes bases i la seva convocatòria es sotmetran a l’aprovació de la Junta de Govern Local. Un cop aprovades s’exposaran al taulell d’edictes de l’Ajuntament fins el dia que finalitzi el termini de presentació de les candidatures.


8. Termini de presentació de candidatures i de resolució de la convocatòria

El termini de presentació de les candidatures s’iniciarà des de l’endemà de la seva publicació al taulell d’edictes i finalitzarà el dia 11 de maig de 2025.

La data aproximada perquè es reuneixi el jurat per valorar i proposar l’atorgament del premi serà la setmana del 26 al 30 de maig de 2025, i en la mesura del possible, l’acte de lliurament del premi serà el 13 de juny de 2025.

En cas que el jurat no es pugui reunir en el termini establert, des de l’àrea referent es podrà establir una nova data per a la realització de l’acte de lliurament del premi.


9. Acceptació de les condicions

La participació en aquest premi pressuposa l’acceptació íntegra d’aquestes bases i la convocatòria. El jurat tindrà la facultat d’interpretar les bases i de suplir-ne qualsevol llacuna o buit d’acord amb la seva finalitat.


10. Protecció de dades de caràcter personal

Les dades de les persones participants seran tractades per l’Ajuntament de Blanes com a responsable del tractament, amb la finalitat d’organitzar el premi, registrar les participacions i enviar-los informació i contactar-hi. Les dades es tractaran amb el consentiment de la persona participant. Es publicarà, temporalment, el nom de la persona guanyadora. Les dades de la persona que obté els premi es publicarà amb finalitats informatives. Les persones participants podran exercir els drets d’accés, rectificació, supressió, oposició al tractament i sol·licitud de la limitació del tractament adreçant-se a la Secretaria General de l’Ajuntament o davant del Delegat de protecció de dades per correu a proteccio.dades@blanes.cat . Es pot llegir més informació sobre la política de protecció de dades de l’Ajuntament des d’aquest enllaç https://www.blanes.cat/docweb/proteccio-de-dades .


11. Recursos administratius i jurisdiccionals

Aquestes bases, que posen fi a la via administrativa, podran ser recorregudes, potestativament, en els terminis i els termes previstos als articles 123 i 124 de la llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, o directament mitjançant la interposició de recurs contenciós administratiu (article 46 de la llei 29/1998, de 13 de juliol, de la Jurisdicció Contenciós Administrativa).



BASES I CONVOCATÒRIA “ II PREMI ÀURIA MARESA “ ANY 2025








Data de realització: | Data de la darrera actualització: 04/24/2025


© Ajuntament de Blanes | Protecció de dades | Avís Legal | Política de cookies

Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes Telèfon: 972 379 300 | Informació

Inici de la pàgina

© Ajuntament de Blanes | Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes | Telèfon: 972 379 300