Sol·licitud de mediació o arbitratge
DESCRIPCIÓ
L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor és un servei per ajudar als consumidors i usuaris a defensar els seus drets.
L'OMIC no és competent en:
- Temes que no son de consum o hi ha danys i perjudicis, els quals s'han de resoldre per via judicial
- Quan el reclamat és un particular
- Si es tracta de relacions entre propietaris d'habitatges
- Si es tracta de relacions amb l'administració (impostos, multes...)
INSTRUCCIONS PER FORMALITZAR UNA SOL·LICITUD DE MEDIACIÓ I ARBITRATGE
1. Omplir totes les dades de la persona que reclama, entenent que només pot reclamar qui ha comprat el producte o ha contractat el servei, és a dir:
El titular del contracte del subministrament bàsic (telèfon, llum, gas, aigua...).
El propietari o propietaris d’un habitatge.
La persona que consta a la factura del pagament del producte o servei.
La persona que ha signat el contacte de compravenda del producte o servei.
2. En cas que qui reclami no sigui una persona física, (Comunitats de Propietaris, Associacions, Societats,...) cal acreditar documentalment la representació de la persona que signa la sol·licitud (acta de nomenament, estatuts, escriptura).
3. Cal fer una exposició clara i completa dels fets que han donat lloc a la reclamació.
4. Cal especificar de manera clara quines són les pretensions que es demanen a l’empresa reclamada.
5. Omplir totes les dades de l’empresa contra la qual es reclama, entenent que només es pot reclamar a qui s’ha comprat el producte, contractat el servei o que ofereix la garantia d'aquests
6. Cal aportar documentació (factures, contractes, informes pericials, fotografies...) que acrediti la relació comercial i justifiqui les pretensions que es demanen.
És imprescindible que la persona o persones que reclamen signin la sol·licitud.
Cal complimentar les dades amb lletra clara o d’impremta.
Informació Complementaria/Observacions:
Informació de Control i Gestió de Fitxes:
Fitxa Creada el 23/07/97 Actualitzada per ultima vegada el 23/02/98