Escut Ajuntament de Blanes Ajuntament de Blanes

Idiomes

www.blanes.cat

Subministrament d'aigua. Condicions de caràcter general


Camí de tornada


Menú principal



Subministrament d'aigua. Condicions de caràcter general

1-Obligació del Subminstrament. L'Empresa està obligada a efectuar el subministrament, d'acord amb les tarifes autoritzades, a tot peticionari o a ampliar-lo per a un abonat, sempre que compti amb les instal.lacions suficients pera al subministrament o la seva ampliació.
2-Regularitat en el Subministrament. L'Empresa queda obligada, llevat de circumstàncies de força major, o cas fortuït, a mantenir permanentment el servei.
El subministrament directe d'aigua per la pressió de la xarxa quedarà garantit per a tots els submistraments quan l'altura a l'entrada del tub ascendent o muntant, respecte el nivell de la calçada en el lloc on s'efectua l'escomesa, sigui igual o inferior a l'establert en particular per als diferents sectors del proveïment.
La pressió de la xarxa respecte el nivell de la calçada en el punt on s'efectua l'escomesa serà facilitada al sol.licitant d'una nova connexió a fi que es tingui en compte en el càlcul de la instal.lació interior, i sempre que així ho requereixi un abonat.
3-Connexió de les Instal.lacions i Comptadors. La connexió de les instal.lacions dels abonats a la xarxa de distribució i la col.locació dels comptadors, encara que siguin propietat de l'abonat, les efectuarà l'Empresa. Queda prohibit a l'abonat fer modificacions, canviar de lloc, desmuntar o remoure els comptadors, així com les claus situades entre el comptador i la xarxa de distribució, sense la intervenció de l'Empresa. El comptador serà d'un sistema homologat oficialment i haurà d'ésser verificat pels Serveis d'Indústria de la Generalitat de Catalunya, abans de llur instal.lació.
4-Condicions de la instal.lació interior. Si les noves instal.lacions o la reforma de les existents, propietat dels abonats, no compleixen les Normes Bàsiques per a les instal.lacions interiors pel subministrament d'aigua (Ordre del Ministeri de Indústria amb data 9-12-75) l'Empresa es negarà a facilitar el subministrament. L'Empresa no cobrarà en concepte de revisió de les instal.lacions quan la mateixa es produeixi per la seva pròpia iniciativa.
5-Instal.lacions. Si els comptadors o la resta de instal.lacions de l'escomesa col.locada per l'Empresa, sofreixen danys per causes dependents de l'abonat, del propietari o dels co-propietaris de la finca, l'import de les reparacions aniran a càrrec d'aquests. Recíprocament, si les avaries es produeixen per causes que depenguin de l'Empresa, les reparacions necessàriament aniran a càrrec d'aquesta.
L'abonat és l'únic responsable dels danys i prejudicis que amb ocasió del subministrament que es contracta, pot produir a tercers a través de llurs instal.lacions.
6-Reparació de les insta.lacions. La reparació de les instal.lacions que queden a la via pública i escomeses fins a l'entrada de la instal.lació per subministrar van a càrrec i per compte de l'Empresa. La reparació de les instal.lacions a partir de l'entrada de la finca o immoble, van a càrrec dels abonats, propietaris o comunitat de propietaris.
7-Instal.lació dels comptadors. La instal.lació dels comptadors es realitzarà per part de l'Empresa, en un lloc de fàcil accés i de forma que puguin ser llegits pels empleats sense necessitat d'entrar dins la propietat de l'abonat. En els casos d'instal.lació centralitzada de comptadors mitjançant bateria, es compliran les Normes Bàsiques per a les instal.lacions interiors de subministrament d'aigua. En aquest últim cas els propietaris hauran de facilitar les claus necessàries perquè els empleats de l'Empresa tinguin accés a la bateria de comptadors.
8-Comprovació de comptadors. L'abonat i l'Empresa tenen el dret de sol.licitar als Serveis Territorials d'Indústria de la Generalitat de Catalunya a Girona, en qualsevol moment, la verificació dels comptadors, independentment de qui sigui el propietari.
Si l'abonat sol.licita a l'Empresa la tramitació de l'esmentada verificació oficial, haurà de dipositar l'import de les despeses ocasionades.
En els casos de mal funcionament del comptador, comprovat pels esmentats Serveis Territorials, aquests efectuaran la liquidació corresponent a la forma reglamentària establerta. En el cas d'aturada del comptador es facturarà el mateix consum de l'any anterior i, si no existís aquesta data, s'utilitzarà la mitjana aritmètica de sis mesos anteriors, sempre que no s'hagi produït variació en les condicions de subministrament. En el cas que sigui nova la instal.lació, s'efectuarà un prorrateig pels dies que hagi estat aturat el comptador, d'acord amb el consum pel proper mes.
9-Lectura i Llibretes del comptador. L'empresa queda obligada en totes les connexions per comptador a facilitar a l'abonat la factura o el rebut, la lectura base de la facturació que es realitza. En cas contrari, haurà de mantenir una llibreta en el lloc d'ubicació del comptador, en la qual els seus empleats encarregats de la lectura consignin llur resultat.
10-Tarifa i cobrament de rebut. L'Empresa no podrà cobrar per altre concepte ni per major quantia que el consignat en les tarifes aprovades, pel subministrament efectuat.
L'import del subministrament el farà efectiu l'abonat en les oficines de l'Empresa o de la seva reprsentació oficial. També podrà ésser satisfeta en les Caixes o Entitats de Crèdit autoritzades per l'Empresa, o a través del compte de l'abonat en Entitat Bancària o Caixa d'Estalvis que a tal efect indiqui.
L'abonat podrà fer efectiu l'import del rebut mitjançant gir postal o altre mitjà similar en zones on hi hagi dificultats per a utilitzar els anteriors sistemes. L'Empresa consignarà en el rebut la tarifa que aplica i la disposició oficial en la qual aquesta fou aprovada.
11-Pòlissa. La pòlissa de subministrament s'estableix per a cada comptador. S'estendrà una pòlissa d'abonament de forma única per cada vivenda, local o dependència independent, encara que pertanyin al mateix ocupant, propietari, inquilí o llogater i siguin contígües.
12-Trasllats i Canvi d'abonat. El trasllat de domilici i d'ocupació del local per una persona diferent de la qui subscriu el contracte exigirà una nova pòlissa.
13-Limitacions en la contractació. L'objecte prioritari del servei és satisfer les necessitats de la població urbana. Per això l'Empresa no està obligada a facilitar aigua per a fins agrícoles, industrials, de reg o piscines. En cas que les necessitats de proveïment a la població ho permetin, es connectaran, si bé a través dels comptadors independents dels contractats per al consum domèstics. Quan l'Empresa ho consideri necessari, prèvia conformitat dels Serveis Territorials d'Indústria de la Generalitat de Catalunya a Girona, podrà rebaixar i fins i tot suspendre el subministrament per a dits usos, sense que per això l'Empresa contregui obligacions d'indemnització.
14-Consum. La instal.lació interior, servida per l'abonament objecte del contracte, no podrà estar empalmada amb cap xarxa, ni canonada, ni distribució d'aigua d'altre procedència, ni tampoc amb la procedent d'altre abonament amb la mateixa Empresa, i tampoc haurà de barrejar-se l'aigua de l'Empresa amb d'altres, tant per raons tècniques com per raons sanitàries.
Els dipòsits receptors, si n'hi hagués, hauran de mantenir-se acuradament nets, desinfectant-los l'abonat periòdicament i protegint-los raonablement per evitar qualsevol tipus de contaminació.
També li queda prohibit a l'abonat qualsevol operació, ja sigui en el ramal, en la seva distribució interior, o bé l'efectuï directament o per mediació de terceres persones, que condueixi a facilitar-li un cabal d'aigua diferent del que ha de rebre o del que, en servei normal, han de marcar o marquen els aparells mesuradors d'aigua.
15-Finalització del Contracte. La finalització del contracte a instàncies de l'Empresa (excepte en el cas de manca de pagament), no significa deixar d'efectuar el subministrament si l'abonat subscriu una nova pòlissa. En cas de negar-se aquest a subscriure la nova pòlissa oficialment aprovada, l'Empresa pot privar el subministrament prèvia autorització dels Serveis Territorials d'Indústria de la Generalitat de Catalunya a Girona.
16-Tall del Subministrament. L'Empresa podrà suspendre el subministrament a l'abonat en els següents casos:
a) Si no hagués satisfet amb la deguda puntualitat l'import del subministrament d'acord amb el que s'estipula en la present pòlissa. En cas que per aquest concepte l'abonat hagi formulat reclamació reglamentària, l'Empresa no li privarà del subminstrament mentre no hi hagi una resolució ferma sobre la reclamació. Si la reclamació fós contra la resolució dels Serveis Territorials d'Indústria de la Generalitat de Catalunya a Girona, se li exigirà a l'abonat el previ dipòsit de la quantitat deguda per tal de tramitar la seva reclamació, podent l'Empresa privar-lo del subministrament en el cas de no dipositar la quantitat fixada en l'esmentada ressolució.
b) Per manca de pagament de les quantitats resultants de la liquidació ferma de frau o en el cas provat de reincidència de frau.
c) En tots els casos en què l'abonat faci ús de l'aigua que se li subministri, en forma o per a usos distints als contractats.
d) Quan l'abonat estableixi o permeti establir derivacions en la seva instal.lació de subministrament d'aigua, a altres locals o vivendes diferents a les consignades en el seu contracte de subministrament.
e) Quan l'abonat no permeti l'entrada al local al qual afecta el subministrament contractat, en hores hàbils o de normal relació amb l'exterior, al personal, que, autoritzat per l'Empresa i proveït de llur corresponent documentació acreditativa tracti de revisar les intal.lacions. En aquest cas cal que s'hagi fet constar la negativa davant testimonis o en presència d'algun Agent de l'Autoritat.
f) Quan l'abonat no compleixi en algun aspecte el contracte que tingui establert amb l'Empresa o aquestes condicions generals d'utilització del servei. En aquests casos, l'Empresa haurà de donar relació als Serveis Territorials d'Indústria de la Generalitat de Catalunya a Girona, perquè, prèvia la comprovació dels fets, dicti la resolució procedent, considerant-se que queda autoritzada l'Empresa per a la suspensió dels subminstrament, si no rep ordre contrària de l'esmentat organisme oficial en el termini de 12 dies, a partir de la data en la qual es donà relació al mateix dels fets per a la seva comprovació. Si l'Empresa comprova l'existència de derivacions clandestina o la barreja d'aigua d'altres procedències, podrà inutilitzar-les immediatament, donant relació als Serveis Territorials d'Indústria de la Generalitat de Catalunya a Girona. Les despeses derivades dels tràmits que origini la suspensió i reconnexió del subministrament regulat pel present article, seran a càrrec de l'abonat.
17-Termini. Transcorreguts 15 dies des de la suspensió del subminstrament, sense que l'abonat hagi corregut qualsevol de els causes per les quals es procedí a l'esmentada suspensió, es donarà per rescindit el contracte.
18-Precintes. Els precintes col.locats pels Serveis Territorials d'Indústria de la Generalitat de Catalunya o per l'Empresa, no podran ésser alterats sota cap pretext pels abonats, propietaris o co-propietaris de la finca on estiguessin situats, o que afectessin la instal.lació.
19-Traspassos de Contracte. No podrà traspassar l'abonat aquest contracte sense el vist-i-plau escrit de l'Empresa. Recíprocamet l'Empresa no podrà transferir els drets derivats del mateix, excepte que imposi al concessionari l'obligació de respectar les estipulacions d'aquesta pòlissa i compti amb l'autorització expressa dels Serveis Territorials d'Indústria de la Generalitat de Catalunya a Girona, comunicant-ho per escrit a l'abonat.
20-Subrogació. En cas de mort del titular de la pòlissa, els seu cònjuge i ascendet o descendents legals podran subrogar-se en els drets i obligacions de la pòlissa, si en un termini de 90 dies així ho notifiquen a l'Empresa, que podrà exigir la comprovació corresponent.
21-Fiança. La fiança que ha de prestar l'abonat com a garantia del subministrament de la present pòlissa, serà el resultat d'aplicar la tarifa actualitzada, pels m3 corresponents a la tercera part de la capacitat nominal del comptador, multiplicat per 5 hores i 30 dies.
22-Tributs. Llevat que en la tarifa d'aplicació es faci constar el contrari, els tributs de l'Estat, la Generalitat de Catalunya, la Província i les Corporacions Locals, establerts sobre les instal.lacions, el subministrament i el consum, aniran a càrrec de l'abonat i el seu import s'incrementarà al de les tarifes d'aplicació. Àdhuc, aniran a compte de l'abonat els tributs que gravin aquesta pòlissa.
23-Submissió a altres Disposicions. En tots els aspectes no especificats en la present pòlissa respecte a la connexió de la instal.lació a subministrar, es regirà segons el disposat en les "Normes Bàsiques per a les Instal.lacions Interiors de Subministrament d'aigua" que són d'obligada aplicació segons ordre del Ministeri d'Indústria de data 9 de desembre de 1975, publicats en el B.O.E. de 13 de gener de 1976, o segons les vigents de cada ocasió, o segons qualsevol altra disposició legal que pugui afectar el subministrament contractat.
24-Reclamacions. Les reclamacions, els dubtes i les interpretacions de les condicions del subministrament contractat i de tot el relacionat amb la present pòlissa, seran resolts administrativament pels Serveis Territorials d'Indústria de la Generalitat de Catalunya a Girona. Contra la resolució d'aquests Serveis, les parts interessades poden interposar recurs en el termini de 15 dies davant la Direcció General d'Indústria i Mines de la Generalitat de Catalunya. Els recursos han de presentar-se davant els mateixos Serveis Territorials d'Indústria de la Generalitat de Catalunya a Girona, mitjançant rebut.
25-Jurisdicció. Ambdues parts contractants se sotmeten a la jurisdicció dels Jutjats i Tribunals que corresponguin al municipi de Blanes.




Data de realització: 09/09/1996 | Data de la darrera actualització: 09/23/2003


© Ajuntament de Blanes | Protecció de dades | Avís Legal | Política de cookies

Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes Telèfon: 972 379 300 | Informació

Inici de la pàgina

© Ajuntament de Blanes | Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes | Telèfon: 972 379 300