Escut Ajuntament de Blanes Ajuntament de Blanes

Idiomes

www.blanes.cat

Les Estores de Raval de Corpus acaparen l’interès de centenars de blanencs i visitants amb 18 creacions confeccionades amb 20.000 flors i material natural


Camí de tornada


Menú principal



Noticia publicada a la web el 06/23/2025 07:33:10 AM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !

Les Estores de Raval de Corpus acaparen l’interès de centenars de blanencs i visitants amb 18 creacions confeccionades amb 20.000 flors i material natural

Al llarg de tota la jornada de diumenge els barris de Raval, Sa Carbonera i Dintre Vila van bullir d'activitat amb la confecció de les aromàtiques catifes, que enguany ha ampliat els trams de carrers on s'han fet per l'augment del nombre de dissenys, tres més que al 2024

23 de juny 2025

Aquest cap de setmana la ciutat on comença la Costa Brava ha viscut amb l’acostumada intensitat que la caracteritza un dels esdeveniments recuperats de temps enrere que ja comptat amb 40 anys d’història recent. Es tracta de les populars i aromàtiques Estores de Corpus que s’encarreguen d’organitzar l’Associació d’Estores de Raval de Blanes, amb el suport de l’Ajuntament de Blanes i un gran nombre de voluntaris i voluntàries.




Per a la confecció de les Estores de Raval de Corpus l'activitat es va encetar a les 7
del matí, quan els diferents artistes i entitats que havien de confeccionat-les
van anar a buscar el material per omplir-les
Les estores segueixen un recorregut d’un quilòmetre de llargària, i l’entitat que encapçala l’organització va recuperar la tradició després que durant uns anys s’havia deixat de fer. Si bé la gaudeixen principalment els blanencs i blanenques, cada any que es perpetua es compten per centenars els visitants que també les gaudeixen. Inclús ocasionalment també s’afegeixen a la confecció de les estores.



Aquest 2025 s’han fet 18 creacions, tres més que al 2024, a càrrec d’artistes i entitats: Andrea i Joel Flores; Henar Herranz; Joan Torner; Teresa Llorens; Alèxia Tarrés; Joel Ristol; Sònia Isern Ros; el Taller d’Arquitectura 17300; la Banda i Cobla del Col·legi Santa Maria; la Colla Gegantera; l’Agrupació Fotogràfica i Cinematogràfica de Blanes (AFIC); la Colla de Diables Sa Forcanera; l’Agrupament Escolta Pinya de Roa (CAU); l’AMPA del Col·legi Cor de Maria; l’AFA de l’Escola Joaquim Ruyra; l’Institut Serrallarga; el grup de teatre El Mirall; i Violeta Fine Arts.




Per confeccionar-les s’han emprat més de 20.000 flors, i centenars de quilos de diferent material natural. Les flors són clavells de diferents colors, dels quals se n’aprofita tot: la tija, el capoll i els pètals. Altres materials han estat la clova de pinyó, carbonat calci, podrit de castanyer (és a dir: terra vegetal), així com bruc i flocs tenyides de diferents colors.

Centenars de visitants a les populars ‘Estores de Corpus’ de Blanes

Des de primera hora del matí de diumenge, els carrers del nucli històric es van omplir d’un gran nombre de persones que participen sumant les seves mans a les dels artistes i entitats que omplen de flors i material natural les estores que han dissenyat prèviament. Com és habitual, també hi va haver força afluència de visitants, tant blanencs i blanenques com foranis, que s’hi van acostar primer per veure el procés de construcció, i després per gaudir-les un cop enllestides.



L’afluència de gent va ser constant al llarg de tot el dia i fins que va arribar l’hora de la processó. La majoria aprofitava per immortalitzant-les en una gran quantitat de fotografies i filmacions amb els mòbils o amb càmeres. Segons la presidenta de l’Associació d’Estores de Raval de Blanes, Roser Divisón, els darrers anys han pogut comprovar un notable augment de visitants. Això es valora de manera molt positiva, ja que consolida l’atractiu que té aquesta representació de l’art efímer.



Imatge aèria de la confecció d'una de les catifes
Autor Fotografia: Marc Brun
El recorregut que segueixen les estores es va variar fa pocs anys, enllaçant millor i de manera circular els barris de Raval i de Dintre Vila. Això propicia que es puguin admirar molt millor que temps enrere. Així doncs, baixen de la Plaça de l’Església pel Carrer Nou; omplen d’art, color i aromes un tram del Carrer Ample on s’ha hagut d’ampliar la superfície ocupada per les estores, a l’haver tres contribucions més que l’any passat. Després, continuen per Raval Nord i pugen per la Plaça Mossèn Joan Quer on es tanca el cercle.

Culminació de ‘Blanes Arran de Flors’

Amb la confecció de les ‘Estores de Raval’ de Corpus aquest 2025 ha culminat un cicle amb entitat pròpia que es va encetar el passat cap de setmana: ‘Blanes Arran de Flors’. El cicle es va iniciar amb la ornamentació floral que es va fer en sis espais emblemàtics d’arreu del municipi per seguir una ruta des del barri d’Els Pins fins al Port, així com amb d’altres activitats.




Per tancar el cicle, doncs, s’ha fet coincidir amb aquest gran esdeveniment que significa la confecció de les aromàtiques catifes elaborades amb materials naturals i, sobretot, l’enginy i imaginació que li posen els seus creadors i creadores. De fet el cicle ‘Blanes Arran de Flors’ pretén reivindicar aquest vessant com a identitat del municipi, que aquests dies està vivint amb especial intensitat l’esclat de flors i plantes a la ciutat.

Processó de Corpus i Cercavila de la Colla Gegantera

Cada any la confecció de les populars estores de Corpus es tanca de manera oficial –donant sentit a perquè se l’anomena ‘art efímer’- amb el pas de la processó que es fa un cop acabada la missa de la tarda. D’aquesta manera, aquest passat diumenge a quarts de vuit del vespre el pas de la processó que va sortir de l’Església Santa Maria va posar punt i final a la celebració, a mesura que s’anaven descabdellant les creacions.



Ara bé, per segon any consecutiu, la litúrgia de la confecció de les estores es va completar amb la cercavila que van protagonitzar membres de la Colla Gegantera de Blanes. Quan encara estava caminant la processó religiosa i estava enfilant el Carrer Nou, a l’altra extrem de les catifes va començar la cercavila. D’aquesta manera, li va atorgar a les ‘Estores de Corpus’ un aspecte encara més popular, traient-li la càrrega oficial que té la processó, però sense desmerèixer-la.



Data de realització: | Data de la darrera actualització: 06/23/2025


© Ajuntament de Blanes | Protecció de dades | Avís Legal | Política de cookies

Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes Telèfon: 972 379 300 | Informació

Inici de la pàgina

© Ajuntament de Blanes | Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes | Telèfon: 972 379 300