Escut Ajuntament de Blanes Ajuntament de Blanes

Idiomes

www.blanes.cat

Arriba el III Festival de Talent Blanenc del 5 de setembre al 2 d’octubre, amb 11 propostes a càrrec d’artistes locals en teatre, música, poesia, cinema i circ


Camí de tornada


Menú principal



Arriba el III Festival de Talent Blanenc del 5 de setembre al 2 d’octubre, amb 11 propostes a càrrec d’artistes locals en teatre, música, poesia, cinema i circ

Són Lucas Martínez, Toli i Danilo Facelli, Teresa Gelpí, Eco Martínez, Luís Relucio, Josep Ballesteros, Xavier Dotras Trio, Xavier Molina’s Quartet i Conrad Son, complementat amb un tasteig de vermuts de Mariona Vilanova i la 42a Trobada de Bandes de Música de Catalunya

Aquesta setmana s’han posat ja a la venda les entrades per assistir al III Festival de Talent Blanenc 2026, que es farà al llarg de cinc setmanes: del 5 de setembre al 2 d’octubre. Inclou 11 propostes: 9 de centrals i 2 activitats complementàries. Pel que fa a les nou activitats principals, tres són gratuïtes i la resta són a preus populars, així com la possibilitat d’adquirir abonaments que redueixen encara més el preu per assistir-hi.



Imatges d'Arxiu: II Festival Talent Blanenc 2025
S’han programat coincidint al voltant del cap de setmana, és a dir: de divendres a diumenge –llevat d’un acte que es farà el dijous-, i s’allotjaran principalment al Teatre de Blanes, així com a l’emblemàtica Casa Saladrigas i a peu de carrer. Per tercer any consecutiu, el seu objectiu continua sent el mateix: oferir una plataforma per a artistes professionals de Blanes en diverses disciplines, que enguany inclouen música, teatre, cinema, poesia i circ al carrer.



Un dels principals escenaris on s'acolliran les propostes del festival
serà de nou al Teatre de Blanes
La programació es complementa amb dues activitats paral·leles incloses dins el calendari d’actuacions: d’una banda un tast de vermuts com a representació de la mixologia professional restringit a qui hagi adquirit un abonament, i de l’altra una trobada de bandes de música d’arreu de Catalunya. Inicialment el Festival Talent Blanenc es va presentar al 2024 sota el nom ‘Blanes Talent Fest’.



Després de l’èxit de la seva primera convocatòria, l’Ajuntament de Blanes va fer un pas endavant l’any passat amb una nova marca que va reforçar la seva identitat territorial i vinculació amb el talent artístic del municipi. Per això ha passat a nomenar-se ‘Festival de Talent Blanenc’, que li ha donat el caire que calia.

Cartell oficial a càrrec de l’artista blanenca Judi Escayola ‘El Gorrión’

Properament està previst fer una roda de premsa on assistiran els i les artistes de Blanes que configuren la programació d’enguany. Ara bé, per anar fent boca, s’han posat a la venda les entrades i s’ha presentat el cartell de la tercera edició de l’experiència, que s’ha encarregat de dissenyar l’artista blanenca Judit Escayola, coneguda també amb el seu sobrenom: ‘El Gorrión’.



L'alcalde de Blanes, Jordi Hernández, i l'autora del cartell 2026,
l'artista blanenca Judit Escayola 'El Gorrión'
El cartell d’aquesta edició l’han presentat l’alcalde de Blanes i regidor de Cultura, Jordi Hernández, acompanyat de la seva autora, Judit Escayola. En aquest sentit, l’alcalde ha recordat: ”El Festival Talent Blanenc continua perseguint els mateixos objectius amb què es va posar en marxa al 2024: es planteja com una plataforma, un aparador per mostrar el talent tant emergent com consolidat dels nostres artistes. Una aposta per la creativitat local per poder potenciar la gent de casa des d’aquí”.

Una programació de molt nivell, amb propostes per a tots els gustos

Jordi Hernández ha remarcat que són propostes de molt nivell, que contribueixen a configurar, una vegada més, una programació molt atractiva. Des del Departament de Cultura s’ha pres en especial consideració que es pugui consolidar un model de festival inclusiu i arrelat a la comunitat.




També es cerca que enriqueix el teixit cultural de la ciutat fomentant la creació i el desenvolupament artístic, que sigui un punt de trobada i intercanvi entre els artistes i el públic, enfortir els vincles emocionals entre els creadors i la comunitat, i que reforci el sentiment de pertinença i orgull local. També es vol que reforci la marca cultural de Blanes com a ciutat creativa i dinamitzadora del talent, tant el professional com el què aprofitarà aquesta esdeveniment per donar-se a conèixer.

10 propostes culturals del 5 de setembre al 3 d’octubre

El III Festival de Talent Blanenc 2026 inclou 11 propostes culturals: 9 de principals i 2 altres experiències en la mateixa línia, de caràcter complementari. Compta amb un pressupost de 13.162 € repartits en dues principals despeses: 9.203 € en caixets artístics, i 3.959€ en producció, drets i promoció. Del total de 10 propostes, tres són gratuïtes, sis són de pagament i una darrera és d’accés lliure, però tindran prioritat les persones que tinguin abonaments del Festival Talent Blanenc.




Amb l’objectiu de fomentar l’assistència i garantir l’accessibilitat del públic a tots els espectacles que configuren el III Festival de Talent Blanenc, els preus de les entrades són populars, i tanmateix hi haurà res tipus d’abonaments amb el mateix objectiu de facilitar que pugui ser assequible per a la majoria de butxaques. Les entrades individuals als espectacles costen 10€. En canvi els abonaments costen 20€ per a 3 espectacles; 30€ per a 5 espectacles, i 40€ per tots. Entrades: https://www.teatredelacostabravasud.cat/ca/programacio.html?ordre=data_propera_funcio&filtre_categories%5B%5D=all&filtre_espais%5B%5D=1003&filtre_historic=0

PROGRAMA III FESTIVAL DE TALENT BLANENC 2026

Divendres 4 Setembre
Dissabte 5 Setembre
Diumenge 6 Setembre
‘BRISAS’
LUCAS MARTÍNEZ i GUIDO DI BLASSI
Música
20’00 h – Teatre
‘TAST de VERMUTS’
MARIONA VILANOVA
Mixologia
12 h – Casa Saladrigas
Divendres 11 Setembre
Dissabte 12 Setembre
Diumenge 13 Setembre
‘ON, COM, AIGUA?’
CIA LA TOLI i DANILO FACELLI
Espectacle de Clown
18’30 h – Plaça Espanya

Dijous 17 Setembre

Dissabte 19 Setembre

Diumenge 20 Setembre
‘COS, COSMOS’
JOSEP BALLESTEROS
Presentació Llibre de Poesia
18’30 h – Casa Saladrigas
‘CON CIERTA INTIMIDAD’
ECO MARTÍNEZ
Monòleg Musicat
20’00 h – Casa Saladrigas
‘DIARIO NOCTURNO’
LUIS RELUCIO
Música
18’00 h - Teatre
Divendres 25 Setembre
Dissabte 26 Setembre
Diumenge 27 Setembre
CONCERT
XAVIER DOTRAS TRIO
Música
20 h – Teatre
‘A LA TAULA DE LA CUINA’
TERESA GELPÍ
Monòleg
12 h – Casa Saladrigas
CONCERT
MOLINA’S QUARTET
Música
18’00 h – Teatre
Divendres 2 Octubre
Dissabte 3 Octubre
Diumenge 4 Octubre
‘TOT ALLÒ QUE NO ET VAIG DIR’
CONRAD SON
Cinema
19’30 h – Teatre
42a TROBADA DE BANDES DE MÚSICA DE CATALUNYA
Banda i Cobla Col·legi Sta. Maria



Data de realització: | Data de la darrera actualització: 08/06/2026


© Ajuntament de Blanes | Protecció de dades | Avís Legal | Política de cookies

Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes Telèfon: 972 379 300 | Informació

Inici de la pàgina

© Ajuntament de Blanes | Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes | Telèfon: 972 379 300