Escut Ajuntament de Blanes Ajuntament de Blanes

Idiomes

www.blanes.cat

Lucas Martínez, Teresa Gelpí ,Cia La Toli amb Danilo Facelli, Eco Martínez, Luís Relucio, Josep Ballesteros, Xavier Dotras Trio, Xavier Molina’s Quartet i Conrad Son, protagonistes del III Festival de Talent Blanenc


Camí de tornada


Menú principal



Lucas Martínez, Teresa Gelpí ,Cia La Toli amb Danilo Facelli, Eco Martínez, Luís Relucio, Josep Ballesteros, Xavier Dotras Trio, Xavier Molina’s Quartet i Conrad Son, protagonistes del III Festival de Talent Blanenc

Encapçalen les activitats centrals complementades amb un tasteig de vermuts de Mariona Vilanova i la 42a Trobada de Bandes de Música de Catalunya, amb una programació que es farà del 5 de setembre al 3 d’octubre

Aquest matí s’ha presentat en roda de premsa, a dues setmanes perquè comenci, el III Festival de Talent Blanenc 2026 que tindrà lloc del 5 de setembre al 3 d’octubre. La presentació l’ha encapçalat l’alcalde de Blanes i regidor de Cultura, Jordi Hernández, acompanyat d’artistes locals que protagonitzaran les diferents activitats programades al cicle.



D'esquerra a dreta: Teresa Gelpí, Josep Ballesteros, Judit Escayola, Vanessa Martínez,
Jordi Hernández, Luis Relucio, Xavier Molina, Eco Martínez, Ricard Molina i Conrad Son
El III Festival de Talent Blanenc es farà al llarg de cinc setmanes i inclou un total d’11 propostes: 9 de centrals i 2 activitats complementàries. Pel que fa a les nou activitats principals, tres són gratuïtes i la resta són a preus populars. També hi ha la possibilitat d’adquirir abonaments que redueixen encara més el preu per assistir-hi, i a més a més donen dret a assistir a una de les activitats complementàries que s’ha restringit únicament per titulars d’abonaments.




La roda de premsa l'han encapçalat l'alcalde i regidor de Cultura, Jordi Hernández,
amb el cap del Departament de Cultura, Pere Box, i acompanyats
pels i les artistes que protagonitzaran el III Festival de Talent Blanenc
Les activitats s’allotjaran principalment al Teatre de Blanes, així com a l’emblemàtica Casa Saladrigas i a peu de carrer. Per tercer any consecutiu, el seu objectiu continua sent el mateix: oferir una plataforma per a artistes professionals de Blanes en diverses disciplines, que enguany inclouen música, teatre, cinema, poesia i circ al carrer. La programació es complementa amb dues activitats paral·leles incloses dins el calendari d’actuacions.



D’una banda un tast de vermuts a càrrec de Mariona Vilanova, del Nykteri’s Cocktail Bar, com a representació de la mixologia professional. Cal dir que s’allotjarà a Casa Saladrigas, està restringit a qui hagi adquirit un abonament del Festival de Talent Blanenc, i es farà en dues sessions: els diumenges dies 6 i 13 de setembre a les 12 h del migdia. Pel que fa a l’altra activitat complementària, serà una trobada de bandes de música d’arreu de Catalunya el dissabte 3 d’octubre.



Inicialment el Festival Talent Blanenc es va presentar al 2024 sota el nom ‘Blanes Talent Fest’. Després de l’èxit de la seva primera convocatòria, l’Ajuntament de Blanes va fer un pas endavant l’any passat amb una nova marca que va reforçar la seva identitat territorial i vinculació amb el talent artístic del municipi. Per això ha passat a nomenar-se ‘Festival de Talent Blanenc’, que li ha donat el caire que calia.

Una programació de molt nivell, amb propostes per a tots els gustos

L’alcalde i regidor de Cultura, Jordi Hernández, ha recordat que el III Festival de Talent Blanenc continua perseguint els mateixos objectius que van menar la seva posada en marxa l’any 2024. Es planteja com una plataforma, un aparador per mostrar el talent, tant l’emergent com el consolidat, dels artistes blanencs. Una aposta per la creativitat local per poder potenciar la gent de casa des d’aquí.




Judit Escayola i Josep Ballesteros
Al costat de l’alcalde també han participat alguns dels i les artistes que durant cinc setmanes ompliran de talent el Teatre de Blanes, Casa Saladrigas i la Plaça d’Espanya, on es farà un espectacle de circ. Jordi Hernández ha remarcat que són propostes de molt nivell, que contribueixen a configurar, una vegada més, una programació molt atractiva.




Eco Martínez i Luis Relucio
Són Lucas Martínez, Teresa Gelpí, Mariona Vilanova, Cia la Toli amb Danilo Facelli, Josep Ballesteros, Eco Martínez, Luis Relucio, Xavier Dotras Trio, Xavier Molina’s Quartet (representada avui per Xavier Molina i Ricard Molina), Conrad Son i la Banda i Cobla del Col·legi Santa Maria (avui representada per la seva presidenta, Vanessa Martínez), que s’encarrega d’organitzar la 42a Trobada de Bandes de Música de Catalunya de manera conjunta amb la Federació Catalana de Societats Musicals. D’altra banda, qui també ha assistit a la presentació d’avui dimarts ha estat l’artista blanenca que s’ha encarregat de dissenyar el cartell oficial del festival: Judit Escayola, coneguda també pel seu sobrenom de ‘El Gorrión’.




Teresa Gelpí + Xavier i Ricard Molina
El III Festival de Talent Blanenc 2026 compta amb un pressupost de 13.162 € repartits en dues principals despeses: 9.203 € en caixets artístics, i 3.959 € en producció, drets i promoció. Amb l’objectiu de fomentar l’assistència i garantir l’accessibilitat del públic a tots els espectacles que configuren el III Festival de Talent Blanenc, els preus de les entrades són populars, i tanmateix hi haurà tres tipus d’abonaments amb el mateix objectiu de facilitar que pugui ser assequible per a la majoria de butxaques.



Conrad Son
Les entrades individuals als espectacles costen 10€. En canvi els abonaments costen 20€ per a 3 espectacles; 30€ per a 5 espectacles, i 40€ per tots. Entrades: https://www.teatredelacostabravasud.cat/ca/programacio.html?ordre=data_propera_funcio&filtre_categories%5B%5D=all&filtre_espais%5B%5D=1003&filtre_historic=0


PROGRAMA III FESTIVAL DE TALENT BLANENC 2026

Divendres 4 Setembre
Dissabte 5 Setembre
Diumenge 6 Setembre
‘BRISAS’
LUCAS MARTÍNEZ i GUIDO DI BLASSI
Música
20’00 h – Teatre
‘TAST de VERMUTS’
MARIONA VILANOVA
Mixologia
12 h – Casa Saladrigas
Divendres 11 Setembre
Dissabte 12 Setembre
Diumenge 13 Setembre
‘ON, COM, AIGUA?’
CIA LA TOLI i DANILO FACELLI
Espectacle de Clown
18’30 h – Plaça Espanya
‘TAST de VERMUTS’
MARIONA VILANOVA
Mixologia
12 h – Casa Saladrigas

Dijous 17 Setembre

Dissabte 19 Setembre

Diumenge 20 Setembre
‘COS, COSMOS’
JOSEP BALLESTEROS
Presentació Llibre de Poesia
18’30 h – Casa Saladrigas
‘CON CIERTA INTIMIDAD’
ECO MARTÍNEZ
Monòleg Musicat
20’00 h – Casa Saladrigas
‘DIARIO NOCTURNO’
LUIS RELUCIO
Música
18’00 h - Teatre
Divendres 25 Setembre
Dissabte 26 Setembre
Diumenge 27 Setembre
CONCERT
XAVIER DOTRAS TRIO
Música
20 h – Teatre
‘A LA TAULA DE LA CUINA’
TERESA GELPÍ
Monòleg
12 h – Casa Saladrigas
CONCERT
MOLINA’S QUARTET
Música
18’00 h – Teatre
Divendres 2 Octubre
Dissabte 3 Octubre
Diumenge 4 Octubre
‘TOT ALLÒ QUE NO ET VAIG DIR’
CONRAD SON
Cinema
19’30 h – Teatre
42a TROBADA DE BANDES DE MÚSICA DE CATALUNYA
Banda i Cobla Col·legi Sta. Maria



Data de realització: | Data de la darrera actualització: 08/18/2026


© Ajuntament de Blanes | Protecció de dades | Avís Legal | Política de cookies

Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes Telèfon: 972 379 300 | Informació

Inici de la pàgina

© Ajuntament de Blanes | Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes | Telèfon: 972 379 300