Noticia publicada a la web el 09/06/2025 07:40:33 AM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !
Espectacular augment del nombre de públic assistent e al 7è Cicle de Cinema als Barris d’aquest estiu a Blanes
Sumant les sis sessions, hi ha hagut un total de 1.025 persones, mentre que l’any passat se’n van registrar 760
6 de setembre 2025
Blanes ha tornat a tancar amb un balanç molt positiu la nova edició del cicle de cinema gratuït per al públic infantil i familiar que s’ha viscut aquest estiu arreu del municipi. Es tracta de ‘Cinema als Barris’, una experiència que any rere any continua sumant nous adeptes a la possibilitat de poder gaudir de pel·lícules comercials sota el cel nocturn les nits d’estiu, més da gust s’està a l’aire lliure.
7è Cicle de Cinema als Barris de Blanes 2025 Aquest 2025 la iniciativa ja ha arribat a la seva setena edició i, com és habitual, ha inclòs un total de sis pel·lícules que es van començar a projectar el 8 de juliol i van finalitzar el passat 26 d’agost. Les sis sessions s’han fet sempre coincidint amb les nits dels dimarts, a les 22 h, i les localitzacions han estat de nou a diferents barris repartits arreu de Blanes
Precisament aquesta és una de les característiques de ‘Cinema als Barris’ més ben valorada per tothom: cada any van canviant els veïnats on es fan les projeccions de manera rotativa. Això garanteix que tots els qui es mostren interessats per acollir-les acaben podent gaudir de les sessions al seu barri o àrea d’influència.
El periple d’aquest any es va encetar a Can Borell i va continuar a Ca la Guidó, Mont-Ferrant, Raval, La Plantera i Valldolig, on va finalitzar. Una ruta cinematogràfica on lògicament no es restringeix l’accés a ningú, encara que siguin veïns del barri. Del què es tracta és de poder gaudir tothom qui vulgui, entre els quals s’hi compten majoritàriament el públic infantil i familiar.
Un total de 1.025 espectadors a la 7a edició de ‘Cinema als Barris’
El cicle de ‘Cinema als Barris’ està organitzat pel Departament de Participació Ciutadana de l’Ajuntament de Blanes i les Associacions de Veïns d’arreu del municipi. Prèviament a l’inici de cada cicle, es trien tant les pel·lícules que es projectaran com els barris on s’hi acolliran, de manera que any rere any es reparteixi equitativament els llocs on hi haurà sessions aquell estiu determinat.
Les sessions s'encetaven donant la benvinguda amb la regidora de
Participació Ciutadana, Estefanía Romero, i representants de l'Associació de Veïns
on tenien lloc les projeccions El nombre d’espectadors total que hi ha hagut sumant cadascuna de les sis sessions d’aquest 2025 ha tornat a augmentar respecte l’any anterior. Així, des de l’organització s’ha informat que hi ha hagut 1.025 assistents. Això significa un espectacular increment respecte al 2024, quan va haver-hi 760 espectadors.
El gruix més destacat de públic es va registrar el 19 d’agost a La Plantera, amb un autèntic rècord d’assistents: 250 persones, per veure el film ‘Del Revés (Inside Out)’ en català. Si seguim quantificant de major a menor nombre d’espectadors, la segona posició l’ocupa Ca la Guidó, on el 15 de juliol un total de 230 persones van anar-hi per visionar la quarta part de la nissaga cinematogràfica que protagonitza Santiago Segura ‘Padre no hay más que uno’.
En tercer lloc hi ha els 200 espectadors que van anar a veure ‘Coco’ el passat 26 d’agost a Valldolig, i a les dues següents posicions estan empatats amb 120 persones públic els barris de Can Borell i Raval, on el 8 de juliol i el 12 d’agost, es va oferir ‘Amigos Imaginarios’ i ‘Garfield’, respectivament. On hi ha hagut menys afluència ha estat a Mont-Ferrant amb 105 persones que el 5 d’agost van gaudir del film ‘Garfield’.
Les eloqüents xifres de públic assolides aquest 2025 ha estat molt ben valorades per la regidora de Participació Ciutadana, Estefania Romero, qui ha reiterat la positiva experiència que significa l’activitat. Per un doble motiu: perquè contribueix a incentivar la cohesió entre els barris, així com perquè s’afegeix una oferta lúdica i cultural a l’agenda estiuenca blanenca, un atractiu més a les mil-i-una activitats que es fan habitualment al municipi on comença la Costa Brava.
Dia | Títol Pel·lícula | Lloc | Assistents |
| Dimarts 07 juliol | Amigos Imaginarios | Can Borell | 120 |
| Dimarts 15 juliol | Padre no hay más que uno 4 | Ca la Guidó | 230 |
| Dimarts 05 agost | Kung Fu Panda 4 | Mont-Ferrant | 105 |
| Dimarts 12 agost | Garfield | Raval | 120 |
| Dimarts 19 agost | Del Revés (Inside Out) | La Plantera | 250 |
| Dimecres 26 agost | Coco | Valldolig | 200 |
 |  | Total Espectadors | 1.025 |